نیوز سیتی!
24 مهر 1402 - 23:29

سند ملی توسعه صنایع‌دستی کشور تدوین می‌شود

معاون صنایع‌دستی کشور در نشست سند ملی توسعه صنایع‌دستی گفت: سند توسعه صنایع‌دستی کشور با هدف توسعه کمی و بهبود کیفی و همچنین حفظ، احیا و ارتقای ارزش‌های معنوی و مادی صنایع‌دستی تدوین می‌شود.

به گزارش گروه محیط زیست وگردشگری خبرگزاری فارس،نشست سند ملی توسعه صنایع‌دستی کشور  امروز دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ در وزارت میراث‌فرهنگی برگزار شد.

در ابتدای جلسه جلالی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور،گفت : سند ملی توسعه صنایع‌دستی کشور با هدف توسعه کمی و بهبود کیفی و همچنین حفظ، احیا و ارتقای ارزش‌های معنوی و مادی صنایع‌دستی تدوین می‌شود.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور ادامه داد: در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه و بهبود فضای کسب و کار و تقویت نظام نوآوری صنایع و نیز تقویت فرصت‌ها و توانمندی‌های فرهنگی موجود در کشور، تدوین سند جامع صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور در دستور کار این معاونت قرار دارد.

وی افزود: این سند که با حضور کارشناسان شورای عالی انقلاب فرهنگی، نمایندگان گمرگ جمهوری اسلامی، کارشناسان برنامه و بودجه دانشگاهیان، کارشناسان و فعالان و دست اندرکاران صنایع‌دستی در حال نگارش و احصای دیدگاه‌ها و ارزیابی مشکلات و مسائل مرتبط با این حوزه است مبتنی بر استراتژی های آگاهانه، خلاقانه، آینده‌نگر و آینده‌ساز خواهد بود.

جلالی گفت: رونق صنایع‌دستی در کشور در گروی تعامل جمعی و حفظ زنجیره ارزش است چرا که این هنر صنعت دارای اصالت، شکوه و توانمندی‌های بالقوه‌ای است که می‌تواند برای جامعه معنی‌آفرین و ارزش‌آفرین باشد.

وی تصریح کرد: این اقدام می‌تواند ضمن ترسیم آینده صنایع‌دستی ایران، همسویی خوبی را در بین دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی ایجاد کند، به طوری که خلاءهای موجود در فرایندهای تولید و فروش محصولات را پر کند و ضمن اینکه می‌تواند در جهت تحقق اهداف شورای جهانی صنایع‌دستی نیز گام ارزشمندی بردارد. 

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور هنرمندان صنایع‌دستی و جامعه فعالان این حوزه را هدایت گرانی قابل اعتماد در جهت کمک به تدوین این سند دانست و گفت: از تمامی پژوهشگران، سندنویسان، صاحبان ایده و اندیشه، متولیان و کارشناسان دستگاه‌های بخش خصوصی برای ارایه دیدگاه‌ها و نظرات کارشناسی‌شان استقبال می‌کنیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با تدوین سند جامع و راهبردی این هنرصنعت بتوانیم جایگاه صنایع‌دستی را بیش از پیش در نظام اقتصادی و تحولی کشور ارتقا ببخشیم.

در این نشست مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور، سیدهادی سیادت مدیرکل حوزه ریاست صندوق نوآوری و شکوفایی نهاد ریاست جمهوری، اعظم میرزمانی مدیر امور هنر و صنایع خلاق دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمد آل امین قائم مقام طرح و برنامه ریزی صدا و سیما، کاظم نظری رئیس دانشکده هنر دانشگاه سوره، مهدی محمدی مدیر گروه صنایع‌دستی دانشگاه سوره، سیدجمیل احمدی مدیرکل دفتر پژوهش و برنامه‌ریزی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، سید مهدی سادات مدیر دبیرخانه خلاق معاونت علمی ریاست جمهوری و مدیران کل و مشاوران حوزه صنایع‌دستی حضور داشتند

پایان پیام/
 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1540337

مهمترین اخبار ایران و جهان: