نیوز سیتی!
27 آذر 1402 - 08:01

معاون بنیاد شهید: گروه‌های جهادی ایثارگری در بنیاد شهید و امور ایثارگران سازماندهی می‌شوند

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید ضمن تاکید بر اقدامات فرهنگی و جهادی خانه‌های ایثار اظهار کرد: گروه‌های جهادی ایثارگری برای توسعه خدمات به خانواده شهداء و ایثارگران سازماندهی می‌شوند.

محمود پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید کشور امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بندرعباس، اظهار داشت: ایثارگری در مفهوم کلی یعنی ترجیح دیگران بر خود و شهدا، جانبازان، رزمندگان و ایثارگران ما نشان دادند، در دوران دفاع مقدس و بعد از آن در دفاع از حرم اهل بیت(ع)، حاضر هستند از خون و سلامتی خود بگذرند تا مردم در آسایش و امنیت زندگی کنند.

وی، یکی از سیاست های دولت سیزدهم مردمی سازی فعالیت های  دستگاه ها اعلام شده است و  افزود: بنا بر این سیاست بنیاد شهید و ایثارگران یک معاونت با عنوان مددکاری و مشارکت مردمی تشکیل داده است و زیر مجموعه آن اداره کل تشکل ها با مشارکت مردمی که هم اکنون در حال ساماندهی و جمع آوری آمار از گروه های جهادی است.

 

محمود پاکدل بیان کرد: از روز گذشته در استان هرمزگان و شهر بندرعباس گروه های جهادی پزشکی با تخصص های مختلف حضور یافته اند و خدماتی که در اختیار دارند را به مردم هرمزگان و شهر بندرعباس ارائه می دهند و این حرکت ادامه خواهد داشت.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید افزود: از گروه های جهادی مانند گروه های اهدای عضو در زمینه مسکن و تعمیر ایثارگران و در دیگر حوزه ها مانند آزادی زندانیان را شناسایی و تجلیل کردیم  و تا پایان سال تعداد گروه های بیشتری را بسیج کنیم که به کمک دولت باشد و فعالیت های جهادی که با اخلاص باشد اثر بهتری را در جامعه خواهد گذاشت.

وی اظهار کرد: با مدد از شهدا که خون پاک خود را برای این نظام تقدیم کردند،
ساماندهی این گروه ها  که در اقصا نقاط کشور مشغول به  ارائه خدمات به مردم باشند و در همه صحنه ها حضور فعال دارند.

محمود پاکدل اظهار کرد: آن چیزی که امروز باعث شده است کشور بیش از ۴۰ سال در برابر تحریم ها مقاومت و تاب آوری داشته باشد همین کار های مردمی بوده است و هر جا حضور مردم در صحنه پر شور بوده دشمن شکست خورده است و در صحنه های داخلی و خارجی جمهوری اسلامی سرافراز و پیروز بوده است.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید ادامه داد: امسال اولین سال است که بنیاد شهید برنامه ریزی این کار را در دستور خود قرار و راه اندازی کرده است و اولویت ما شبکه های مدد کاری که در حال شکل گیری است و ۱۵ هزار نفر معتمد معین در اجرای طرح و تکریم از خانواده های شهدا تلاش کردند را شناسایی کردیم.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا «خانه های فرهنگ و ایثار و شهادت را در محله ها » در سراسر  شهر های کشور با محوریت مساجد و در بستر امور فرهنگی انجام خواهد شد و نمونه آن در شهر تهران در حال مذاکرات با شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران هستیم.

محمود پاکدل در ادامه گفت: مناطقی در تهران شناسایی شده و به دنبال اخذ مجوز هستیم که این خانه ها مروج فرهنگ باشند و اولویت های آنها فرهنگی باشد و در همین راستا در اربعین موکب داران زیادی را چه در داخل و خارج کشور عراق خدمات خوبی را به زوار امام حسین علیه السلام ارائه دادند.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید تشریح کرد: در اربعین مترجمانی را از جامعه ایثارگری به کار گیری کردیم که هدف شهدا و نظام جمهوری اسلامی در مبارزات با طاغوت برای زوار سایر کشورها ترجمه کردند و گروه های پزشکی و سایر گروه ها در این مواکب مستقر بودند و کارهای  فرهنگی و پزشکی ارائه دادند.

 

 

وی توضیح داد: اولویت ما ترویج  و توسعه فرهنگ شهادت در جامعه و بعد از آن ارائه خدمات پزشکی به جامعه هدف آغاز شده است.

محمود پاکدل تصریح کرد: ۱۱ هزار نفر از ایثارگران فاقد حقوق و درآمد  در رگه های پایین جامعه را شناسایی کردیم و بصورت ماهانه مبالغی را به آنها پرداخت می کنیم و در گروه های جهادی به سمت این هدف می رویم که ایثارگران در قالب گروه های جهادی به سایر مردم خدمات ارائه دهند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1607737

مهمترین اخبار ایران و جهان: