نیوز سیتی!
13 آبان 1402 - 10:53

شروعی روشنگرانه

بیان کلی سید مقاومت این است که گویی مصائب مردم فلسطین به فراموشی سپرده شده است و نهاد های بین المللی و منطقه ای جهان عرب تمایلی به باز کردن پرونده فلسطین ندارند.

فارس پلاس؛ داود مهدوی زادگان در یادداشتی نوشت: سید حسن نصرالله حفظه‌الله در سخنرانی امروزشان که جهان منتظر شنیدن آن بود، از نقطه بسیار درست و حکیمانه ای آغاز کردند. 

رسانه های آمریکایی - صهیونیستی همزمان با حملات وحشیانه صهیونیست ها علیه مردم مظلوم غزه و در توجیه جنایات جنگی آنها سعی می کنند افکار عمومی را به آغاز گر جنگ بودن حماس متقاعد کنند. متأسفانه قلم بدستان حامی اغتشاشات سال گذشته بر همین خط رسانه های صهیونیستی حرکت می کنند. 

بدیهی است که اگر این شبهه ی ناجوانمردانه با پاسخی قاطع و منطقی کنار زده نشود، بر کل سخنرانی سایه می افکند. لذا سید حسن نصرالله به درستی تشخیص دادند که باید ابتدا افکار عمومی جهان را نسبت به این شبهه روشن سازد.

بیان کلی سید مقاومت این است که گویی مصائب مردم فلسطین به فراموشی سپرده شده است و نهاد های بین المللی و منطقه ای جهان عرب تمایلی به باز کردن پرونده فلسطین ندارند. 

ایشان چهار مساله اساسی در این پرونده را بیان می کند: " پرونده‌هایی که فشار شدیدی بر فلسطینی‌ها وارد می‌کند، پرونده‌های اسرا، بیت‌المقدس، محاصره غزه و پروژه‌های شهرک‌سازی جدید در کرانه باختری است".

هر یک از این دلایل به تنهایی حمله نیروهای مردمی غزه علیه اشغالگران صهیونیست را مشروعیت می بخشد. وقتی خیلی از دولت های عربی موضوع قدس و اشغال سرزمین فلسطین را کنار گذاشته اند، طبیعی است که باید خود فلسطینیان برای احقاق حقوق از دست رفته شان وارد عمل جدی شوند. 

بنابر این، قلم به دستان حامی اغتشاش‌گران خوب است که این بخش از سخنرانی سید حسن نصرالله را به دقت بخوانند تا از همداستانی با رسانه‌های صهیونیستی فاصله بگیرند.

پایان پیام/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1560381

مهمترین اخبار ایران و جهان: