نیوز سیتی!
11 تیر 1402 - 14:01

پیام غدیر نسخه حل مشکلات جامعه است

مشهد ـ مدیر مؤسسه فرهنگی هنری مجمع نکوداشت غدیر با تاکید بر توجه مسئولین به خطبه غدیر گفت: این خطبه حاوی پیام‌های غنی در همه اعصار بوده و هست و پاسخ تمامی مشکلات جامعه در همین خطبه غدیر است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین فلاح صبح یکشنبه در تشریح برنامه‌های غدیر مجمع نکوداشت غدیر در مشهد مقدس اظهار کرد: همزمان با عید سعید غدیر خم ۲۰ عنوان برنامه در قالب سه پروژه مشارکتی، فرهیختگانی، و مخاطبین خاص پیش بینی شده است.

مدیر مؤسسه فرهنگی هنری مجمع نکوداشت غدیر با تاکید بر توجه مسئولین به خطبه غدیر اظهار کرد: این خطبه حاوی پیام‌های غنی در همه اعصار بوده و هست و پاسخ تمامی مشکلات جامعه در همین خطبه غدیر است.

وی افزود: امروز خطبه غدیر را فرهیختگان ما مطالعه نکرده اند و این باعث شده عید غدیر مظلوم واقع شود.

فلاح با اشاره به مساله حجاب در شرایط امروز جامعه بیان کرد: اگر خطبه غدیر مطالعه و عملیاتی شود می‌توان بر اساس آن یک برنامه مدونی برای مساله حجاب تدوین کرد لذا در رأس معروفات ما خواندن خطبه غدیر و انتقال آن به دیگران است.

مدیر مؤسسه فرهنگی هنری مجمع نکوداشت غدیر در بخش دیگر سخنان خود به تشریح ویژه برنامه‌های غدیر اشاره کرد و افزود: ۲۰ عنوان برنامه در قالب سه پروژه مشارکتی، فرهیختگانی، و مخاطبین خاص پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: مخاطبین ما در برگزاری جشن‌ها و برنامه‌ها علاوه بر عموم مردم، اقشاری چون ناشنوایان، پاکبانان، تاکسیرانان، پزشکان، خانواده شهدای سادات و جانباز، کودکان، دانش آموختگان و خادمین غدیر را نیز شامل می‌شود.

فلاح افزود: برپایی ایستگاه‌های صلواتی، جشن خیابانی، توزیع بسته‌های معیشتی، برپایی تئاتر ویژه بانوان، اطعام با توزیع ۴۰ هزار پرس غذای گرم، طراحی ۳۰ تابلوی شهری با هدف نشر مفاهیم خطبه غدیر، برگزاری جلسات قرآن از جمله برنامه‌هایی است که در این ایام پیش بینی شده است.

مدیر مؤسسه فرهنگی هنری مجمع نکوداشت غدیر اظهار کرد: هزینه برگزاری این برنامه‌ها، یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و از محل کمک‌های مردمی و خیرین برآورد شده است.

وی در پایان گفت: نشان خادمی غدیر امسال به پاکبانان عزیزمان اهدا می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1324937

مهمترین اخبار ایران و جهان: