نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 18:13

آزادی 62 زندانی به مناسبت هفته قوه قضائیه در زنجان

62 زندانی به مناسبت هفته قوه قضائیه و در جریان بازدید مقامات قضایی استان زنجان از زندان و بررسی پرونده‌ها و مشکلات زندانیان آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی، رئیس کل دادگستری زنجان در حاشیه این بازدید و دیدار چهره به چهره با زندانیان که با حضور همه ۱۶۳ قاضی استان شامل، قضات محاکم، دادسراها، تجدید نظر، شورای حل اختلاف و  همچنین مدیران سازمانهای تابعه برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه و شهدای مظلوم هفتم تیر اظهار داشت: در راستای اجرای سیاست‌های قوه و تاکیدات رییس قوه قضاییه مبنی بر توجه به امور زندانیان و تعیین تکلیف زندانیان امروز با حضور مسئولان قضایی استان و قضات استان دیدار چهره به چهره با زندانیان در سه حوزه قضایی زنجان ، ابهر و خدابنده برگزار شد.

رئیس کل دادگستری زنجان تصریح کرد: نتیجه این حضور دیدار چهره به چهره و بررسی مشکلات 732 نفر از زندانیان و با کمک ستاد دیه استان 62 زندانی آزاد و تعداد 52 نفر از زندانیان واجد شرایط مرخص اعزام شدند. 
وی با تقدیر از همراهی و همکاری قضات استان در اجرای سیاست‌های قوه در استان اظهار کرد: استان زنجان در اجرای برنامه‌های ابلاغی قوه بویژه برنامه عملیاتی اقدامات موثری انجام داده است. 
صادقی نیارکی هدف از این دیدارها را بررسی مشکلات زندان و زندانیان و فراهم کردن زمینه آزادی محکومان مشمول برشمرد و گفت: صدور احکام مجازات‌های جایگزین حبس، استفاده از نهادهای ارفاقی و پابند الکترونیکی توسط قضات اقدامی قابل تقدیر است. 
گفتنی است، در پایان دیدار چهره به چهره که به مدت ۳ ساعت، بصورت هدفمند و تفکیک شده انجام شد قضات  استان با همه زندان و بویژه زندانیان شعبه خود دیدار کردند.
در پایان از تعدادی از قضات محاکم و دادسراهای استان که در توجه به امور زندانیان و استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس، دادرسی الکترونیکی و گزارش اصلاحی منجر به رضایت اهتمام بیشتری داشتند تقدیر به عمل آمد.

پایان پیام/2308

منبع: فارس
شناسه خبر: 1308837

مهمترین اخبار ایران و جهان: