نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 00:30

ظرفیت کمک‌های مردمی در کانون های فرهنگی مساجد استفاده شود

بوشهر- فرماندار تنگستان گفت: کانون فرهنگی مساجد باید از ظرفیت کمک‌های مردمی در جهت فعالیت‌های فرهنگی مساجد استفاده بهینه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی دوشنبه شب در نشست کانون‌های مساجد شهرستان تنگستان اظهار داشت: هدف از تشکیل کانون فرهنگی در مساجد، اجرای برنامه‌های دقیق فرهنگی با محتوای مناسب است و باید با برگزاری نشست‌های توجیهی و بصیرتی در سطح مساجد نسل جدید را با اهمیت جهاد تبیین آشنا کنند.

فرماندار تنگستان افزود: شکی نیست که کارهای فرهنگی، مقدمات توسعه و پیشرفت است، و مسائل فرهنگی، دینی و مقاومتی فعالیت‌های خود را از همین کانون‌های مساجد که منشأ فعالیت‌های فرهنگی بسیار است آغاز کردند و در نظام ما و در مبارزات انقلابی و حفاظت از انقلاب نقش دارند چنان که در اوایل انقلاب در جذب جوانان و بسط و گسترش اسلام اثر فراوان داشت و در هشت سال دفاع مقدس بسیار فعال بود.

وی یادآور شد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ظرفیت بزرگی برای نشر فعالیت‌های فرهنگی و هنری در سطح جامعه و زمینه‌ساز اشاعه فرهنگ اسلامی هستند.

وی گفت: تنگستان با داشتن ۵۰ کانون فرهنگی مساجد فعال در سطح استان توانسته است فعالیت‌های خوبی را در زمینه‌های مختلف داشته باشد و هم افزایی فرهنگی بسیار خوبی با دستگاه‌های اجرایی داشته باشند.

لطفی یاد آور شد: باید فعالیت‌های فرهنگی در حوزه کانون فرهنگی مساجد با محوریت امام جماعت مساجد با همکاری متولیان امور از جمله اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی و حوزه‌های علمیه قرار گیرد.

فرماندار تنگستان ادامه داد: کانون فرهنگی مساجد باید از ظرفیت کمک‌های مردمی در جهت فعالیت‌های فرهنگی مساجد استفاده بهینه کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه چند ماه به برگزاری انتخابات مجلس دراسفند ماه ۱۴۰۲ وقت باقی است دشمن از همین حالا بمباران تبلیغات منفی خود علیه این انتخابات را آغاز کرده است و باید همه ما بدانیم اگر دشمن به این نتیجه رسید بود که ایران اسلامی یک کشور ضعیف و ناکارآمد و ناتوان است این همه هزینه نمی‌کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1281381

مهمترین اخبار ایران و جهان: