نیوز سیتی!
22 بهمن 1402 - 00:52

پشت‌بام‌های بوشهر میزبان پایکوبی مردم شدند

با شنیدن اولین نوای الله اکبر از پشت بام خانه‌مان، عقربه‌ها ساعت ۲۱ را نشان می‌دهند و حال پشت بام خانه‌ همسایه‌هایمان نیز بانگ الله اکبرشان به آسمان برخاسته است.

خبرگزاری فارسشهرستان دیر، فاطمه مظفری‌پور: تصویر حاج‌قاسم روی صفحه تلویزیون در حال پخش است و بانگ‌ الله اکبر طنین خانه ما هم می‌شود، با پخش ویدئوی الله اکبر گفتن سرداردل‌ها در قاب تلویزیون، خانه‌مان غرق سکوت می‌شود و تنها نوای سردار است که به گوشمان می‌خورد.

در واپسین لحظات ساعت ۲۰ درست زمانی که عقربه‌ها در حال دویدین برای رسیدن به ساعت ۲۱ هستند، پدر با شنیدن نوای سردار، از جا برمی‌خیزد، چراغ قوه کلاه را به سر می‌گذارد و به پشت بام تاریک خانه‌مان می‌رود.

با شنیدن اولین نوای الله اکبر از پشت بام خانه‌مان، عقربه‌ها ساعت ۲۱ را نشان می‌دهند و حال پشت بام خانه‌ همسایه‌هایمان نیز بانگ الله اکبرشان به آسمان برخاسته است.

صدای ترقه‌ها با نورافشانی آسمان همراه می‌شود و ظلمات شب محله، زیر نور و بانگ الله اکبر می‌شود، گویی همه یک‌صدا فریاد جشن پیروزی خود را بر می‌کشیدند.

نورافشانی در خیابان‌ها در شب جشن انقلاب

شهر یک‌صدا بانگ الله اکبر است، به میدان اصلی شهر می‌روم، جمعیتی از مردم دور تا دور میدان اصلی گرد‌ هم آمده‌اند و خود جوش با پخش موسیقی‌های معروف دهه فجر، الله اکبر گویان مشت‌هایشان را به هوا روانه می‌کنند.

شهر زیر بار شور و شعف مردم است و هر لحظه جشن شکست طغیان‌گران تاریخ و آزاد شدن ایران و رسیدن به سعادت اسلامی باشکوه‌تر می‌شود. «مرگ بر ضد ولایت فقیه» گفتن پسرکی که به‌تقریب هشت ساله به‌نظر می‌رسید، در بین آن همه بانگ الله اکبر، چیزی بود که همه حواس اطرافیان را به پسرک معطوف کرد.

پسر با قد کوتاهش با هر جنجالی که بود از دست مادر خود را جدا کرده و دوان دوان از میدان بالا رفته بود تا تنها همین یک شعار را فریاد بزند؛ او هم در این جشن بزرگ سهم شادی‌اش را اینطور برداشت.

گلبانگ الله اکبر مردم بر پشت بام‌ها

لبخند رضایت مردم با وجود تمام مشکلاتی که دست و پاگیر سفره‌هایشان است، چیزی جز امتداد امید نیست، امید به همان شعارهای ابتدایی انقلاب اسلامی، «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» اینک مردم قبل از روز حماسه‌ساز ۲۲ بهمن‌ماه، قبل از شرکت در راهپیمایی فردا، حضور نواهای شگرف الله‌اکبر خود را به میدان آوردند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1667681

مهمترین اخبار ایران و جهان: