نیوز سیتی!
11 بهمن 1402 - 14:00

افتتاح ۲۳۶ پروژه عمرانی با اعتبار بیش از ۵ هزار میلیارد تومان در رشت

به گفته فرماندار شهرستان رشت در دهه فجر امسال ۲۳۶ پروژه در حوزه‌های مختلف با میزان اعتبار پنج هزار و ۷۲۴ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کیا عاشوری فرماندار شهرستان رشت ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسب آغاز دهه مبارک فجر در سالن اجتماعات فرمانداری رشت با بیان اینکه در دهه فجر امسال بیش از ۲۰۰ پروژه در شهرستان رشت به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: با تلاش‌های انجام شده در دهه فجر امسال ۲۳۶ پروژه در حوزه‌های مختلف با میزان اعتبار پنج هزار و ۷۲۴ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری می‌رسد که این امر نشان دهنده افزایش ۱۲ درصدی در حوزه پروژه‌های عمرانی و ۲۵۶ درصدی در حوزه اعتبارات به نسبت سال گذشته است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به بخش خصوصی در تکمیل پروژه‌های عمرانی در گیلان گفت: از ۲۳۶ پروژه افتتاح شده در دهه فجر امسال، ۲۰۴ پروژه با میزان هزینه ۷۵۷ میلیارد تومان مربوط به بخش دولتی و ۳۲ طرح با میزان هزینه چهار هزار و ۹۶۷ میلیارد تومان از بخش خصوصی هزینه است.

فرماندار شهرستان رشت، یکی از اهداف دولت سیزدهم را توسعه شهری و روستایی در عرصه‌های عمرانی، اجتماعی، بهداشتی و درمانی دانست و افزود: با پیگیری و دستگاه‌های اجرایی ۸۷ پروژه با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه عمران شهری و روستایی در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد که این امر حاکی از توجه به توسعه شهری و روستا در دولت است.

عاشوری با اشاره به تلاش دولت سیزدهم در طول چند سال گذشته در خصوص رفع مشکلات زیست محیطی گیلان بیان کرد: در دهه فجر و با همکاری شهرداری رشت، ابنیه و تاسیسات زباله‌سوز، دیواره حاشیه رودخانه زرجوب در محله دباغیان و پیاده‌راه‌سازی و سنگفرش در نقاط مختلف رشت احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه گیلان در طول سالیان گذشته در حوزه زیرساخت‌های برق با مشکلاتی مواجه بوده است، تصریح کرد: تعداد ۸۸ پروژه در حوزه برق با اعتبار ۴۴ میلیارد تومان شامل (۲۵۰ کیلومتر کابل خودنگهدار، ۴۴ دستکاه ترانس جدید و تقویت ۱۲۵ دستگاه ترانس) در دهه فجر در سطح شهرستان رشت افتتاح خواهد شد.

فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر لزوم توجه به ایجاد اشتغال و تحقق تعهد ایجاد اشتغال در گیلان گفت: مهم‌ترین سیاست دولت سیزدهم رفع بیکاری و ایجاد اشتغال با رونق کشاورزی، صنعت و گردشگری است و به همین منظور در دهه مبارک فجر و در شهرستان رشت در حوزه صنعت و طرح‌های اشتغال‌زا در مجموع ۲۱ پروژه با اعتبار چهار هزار و ۹۴۴ میلیارد تومان شامل راه‌اندازی خوراک آماده طیور، فرآوری و بسته‌بندی ماهی خاویار و احداث و توسعه واحدهای صنعتی و تولیدی) افتتاح می‌شود.

به گفته عاشوری در دهه فجر امسال و با افتتاح پروژه‌های برنامه‌ریزی شده، ۲ هزار و ۸۴۷ فرصت شغلی شامل یک‌هزار و ۱۵۷ اشتغال موقت و یک‌هزار و ۶۹۰ اشتغال دائمی در شهرستان رشت ایجاد می‌شود.

وی یکی از نیازهای مهم گیلان را توسعه سرانه بهداشتی و درمانی دانست و افزود: نیاز به مراکز  مختلف درمانی سیاست و راهبرد جمهوری اسلامی بوده و به همین منظور در دهه فجر ۱۰ پروژه در حوزه سلامت، بهداشت و درمان با هزینه ۲۵ میلیارد تومان در نقاط مختلف رشت آماده بهره‌برداری است.

فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر تکمیل مسکن مهر و مددجویان در ایام‌های مختلف سال گفت: در حوزه مسائل حمایتی، ۲۷ پروژه با اعتبار هفت میلیارد تومان شامل ۱۲ مسکن مددجویان و ۱۵ طرح اشتغال‌زایی و ۹ پروژه مسکن مهر و اقدام ملی مسکن با اعتبار ۳۸۰ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

عاشوری با بیان اینکه در ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی تمامی راه‌ها و جاده‌های روستایی آسفالت شده‌اند، گفت: در دهه فجر امسال ۶۵ کیلومتر آسفالت، لگه‌گیری و روکش و در قالب‌های مختلف از جمله طرح هادی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه دهه فجر بهترین فرصت برای بیان دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است، افزود: استکبار همواره در تلاش برای کمرنگ جلوه دادن دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف است لذا باید دولتمردان و مدیران دستگاه‌های اجرایی از دهه فجر نهایت بهره را برده و خدمات نظام را بازگو کنند.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به نقش انقلاب اسلامی در تزریق روحیه استکبارستیزی در کشورهای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه شاهد هستیم که در جهان و به خصوص منطقه خاورمیانه، انقلاب های زیادی به وقوع پیوست که اکثر این انقلاب‌ها به سرانجام نرسید یا اینکه از اهداف اولیه خود دور شد ولی ما می بینیم که انقلاب اسلامی ایران بعد از ۴۵ سال توانمندتر و قدرتمندتر شده که این نشانه رهبری مقتدرانه حضرت امام خمینی(ره) معمار کبیر انقلاب و رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای و حضور گسترده مردم در همه صحنه‌ها است.

عاشوری با بیان اینکه نسل جوان آگاهی نسبت به دوران قبل از انقلاب ندارند، گفت: انقلاب ایران در برهه‌ای به پیروزی رسید که جهان به ۲ قطب شرق و غرب تقسیم شده بود ولی امام راحل(ره) تمامی معادلات دشمن را بر هم زد و یک حکومت اسلامی را در ایران ایجاد کرد.

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1655681

مهمترین اخبار ایران و جهان: