نیوز سیتی!
16 اردیبهشت 1402 - 21:12

جرایم البرز باید با تعامل و هم‌افزایی حداقل ۳۰ درصد کاهش یابد

کرج- استاندار البرز گفت: باید طی تعامل و هم افزایی، میزان جرایم استان را حداقل ۳۰ درصد کاهش دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی عبداللهی عصر شنیه در جلسه کمیسیون راهبردی پیشگیری و مقابله با سرقت استان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات فراجای استان در برقراری نظم و امنیت استان، با تاکید بر اینکه باید با همدلی و تعامل میزان جرایم استان را حداقل ۳۰ درصد کاهش دهیم، افزود: با اتخاد تدابیر پیشگیرانه و تمرکز بر روی حل موانع و مشکلات، این امر امکان پذیر خواهد بود.

وی ادامه داد: یکی از عوامل بروز جرایم خشن از جمله سرقت و خفت گیری، وجود محل‌های بی دفاع شهری هستند که اداره برق استان با همراهی فرمانداران باید نسبت به تأمین روشنایی تمامی معابر بویژه ۱۱۰ محل احصا شده، اقدام کند.

عبداللهی گفت: استقرار پلیس‌های محله با استفاده از ظرفیت شرکت‌های انتظام در تمامی محله‌های استان موجب کاهش سرقت‌ها خواهد شد.

وی افزود: براساس اهمیت این موضوع سال گذشته ۷ هزار پلیس محله استخدام و در محله‌ها فعال شدند و امسال به ۸ هزار نفر رسیدند، ضرورت دارد که این ظرفیت افزایش داشته باشد.

استاندار البرز گفت: ظرف یک و اندی گذشته استان البرز به امکان اردوگاه ماده ۱۶ برخوردار شد و اکنون حدود ۲ هزار و ۱۵۰ معتاد متجاهر در این اماکن جمع آوری و ساماندهی شده اند.

وی افزود: باید نسبت به ایجاد یک اردوگاه ماده ۱۶ متمرکز با ظرفیت ۶ هزار نفر در استان اقدام شود.

عبداللهی گفت: سرایدار باید در مدارس مستقر شود و آموزش و پرورش در مدارس جدید خود نیز امکان خانه سرایداری را فراهم کند.

وی افزود: ساماندهی ضایعات فروشان در استان باید در دستور کار قرار گیرد چراکه این امر منشأ بروز بسیاری از جرایم و بکارگیری نیروهای اتباع غیرمجاز و کودکان شده است.

استاندار البرز گفت: فرمانداران باید ساماندهی ضایعات فروشان را با جدیت دنبال کند و در تعامل با شهرداران این امر را به سرانجام مطلوب برسانند.

وی افزود: مشاغل مزاحم شهری نیز باید در مکان مناسبی ساماندهی و مستقر شوند.

عبداللهی با تاکید بر تأمین دوربین‌های کنترلی در استان، گفت: فرمانداران و شهرداران باید زمین مناسب برای ساخت و راه اندازی کلانتری‌ها را جانمایی و تأمین کنند.

وی افزود: شهرداری‌ها بویژه در شهرهای کرج و فردیس با ارائه بسته‌های تشویقی نسبت به ایجاد پارکینگ‌های عمومی اقدام کنند.

استاندار البرز آموزش و اطلاع رسانی به مردم را در آگاهی از زمینه‌های بروز جرم و مقابله با آنها را مؤثر دانست و از تمامی دستگاه‌های استان خواست تا برای این منظور، امکانات لازم را فراهم کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1192681

مهمترین اخبار ایران و جهان: