نیوز سیتی!
24 اردیبهشت 1402 - 17:38

رئیس‌جمهور عراق از سوی عربستان به نشست سران اتحادیه عرب دعوت شد

دفتر رسانه‌ای ریاست جمهوری عراق با صدور بیانیه‌ای از دعوت رسمی عربستان سعودی از رئیس‌جمهور عراق برای حضور در نشست سران اتحادیه عرب خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه اسپوتنیک، دفتر ریاست جمهوری عراق امروز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای از دعوت رسمی عربستان سعودی از «عبداللطیف رشید» رئیس جمهور عراق برای حضور در نشست سران اتحادیه عرب خبر داد.

طی این دعوتنامه «سلمان بن‎‌عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی به طور رسمی رئیس‌جمهور عراق را به نشست سران اتحادیه عرب که قرار است در روز ۱۹ مه (۲۹ اردیبهشت) در جده برگزار شود، دعوت کرده است.

بنابراین گزارش، دعوتنامه رسمی پادشاه عربستان، در جریان دیدار «عبدالعزیز الشمری» سفیر عربستان سعودی در بغداد با عبداللطیف رشید رئیس جمهور عراق تقدیم وی شده است.

طی این دیدار رئیس جمهور عراق بر اهمیت برگزاری نشست سران اتحادیه عرب در شرایط کنونی که مسائل مهمی در سطح منطقه وجود دارد، تاکید کرد. وی بر لزوم تلاش مشترک کشورهای منطقه در راستای حل معضلات موجود و تقویت همکاری‌ها میان آنها تاکید کرد.

نشست سران اتحادیه عرب در روز ۱۹ مه جاری قرار است در شرایطی در جده عربستان برگزار شود که برای نخستین بار طی بیش از ۱۲ سال اخیر، سوریه نیز به طور رسمی در آن حضور دارد. کشورهای عضو اتحادیه عرب اخیرا در نشست خود در قاهره با رفع تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب موافقت کردند و قرار است با توجه به دعوت رسمی پادشاه عربستان، بشار اسد در این نشست حضور داشته باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1211737

مهمترین اخبار ایران و جهان: