نیوز سیتی!
31 اردیبهشت 1402 - 14:57

شاخص اهدای عضو در البرز بالاتر از شاخص کشوری است

کرج- رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: شاخص اهدای عضو در این استان بالاتر از شاخص کشوری است که نشان‌دهنده اعتلای این فرهنگ خداپسندانه در البرز است.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام صیادی ظهر یکشنبه در مراسم اهدای عضو اهدای زندگی در استان البرز که با حضور خانواده‌های اهداکنندگان در پردیس دانشگاه برگزار شد ضمن اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم که می‌فرماید «هر کس جان یک نفر را نجات دهد، مانند آن است که جان همه مردم را نجات داده است.» اظهار کرد: زبان و کلام از بیان این اقدام ارزشمندی که خانواده‌های اهدا کننده انجام می‌دهند قاصر است و با هیچ کلمه نمی‌توان از مهربانی و انسانیت این افراد قدردانی کرد.

وی ضمن تاکید بر فرهنگ سازی اهدای عضو اهدای زندگی خاطر نشان کرد: شاخص اهدای عضو در استان البرز ۱۶ و از میانگین شاخص کشوری که ۱۲ بوده؛ بالاتر است و این نشان دهنده اعتلای این فرهنگ خداپسندانه در استان البرز و تلاش تیم پیوند در دانشگاه علوم پزشکی البرز است.
دکتر صیادی افزود: در سال گذشته ۴۷ مورد اهدای عضو بیماران مرگ مغزی در استان البرز برابر با حدود ۱۵۰ عضو اهداشده و نجات جان حدود ۱۵۰ بیمار نیازمند پیوند بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: بوستان نام آوران اهدای عضو پردیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با حضور خانواده‌های محترم اهدا کننده در راستای فرهنگ سازی پیوند و اهدای عضو افتتاح می‌شود.

امیرعباس واعظی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز در مراسم اهدای عضو، اهدای زندگی که با حضور خانواده‌های اهدا کنندگان عضو در استان البرز برگزار شد، گفت: خانواده‌هایی که بزرگترین و انسانی‌ترین تصمیم را در سخت‌ترین شرایط گرفته اند و ثمره این تصمیم تا سالهای سال با نجات زندگی چندین نفر باقی خواهد بسیار ارزشمند هستند.

وی افزود: نیاز است در کنار فرهنگ سازی این اقدام خدا پسندانه تلاش کنیم با پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر همچون دیابت، فشارخون و …که عوارض ناشی آن می‌تواند منجر به از کار افتادن اعضای بدن شود به کاهش نیاز به پیوند در جامعه کمک کنیم.

دکتر واعظی ادامه داد: در کشور نزدیک به ۲۵ هزار نیازمند پیوند عضو وجود دارد که منتظر تصمیم خداپسندانه خانواده‌هایی هستند که عزیزانشان دچار مرگ مغزی شدند می‌توانند نجات بخش هزاران زندگی باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1227937

مهمترین اخبار ایران و جهان: