نیوز سیتی!
18 خرداد 1402 - 13:45

۴۰ میلیاردتومان تسهیلات به فعالان صنایع دستی خراسان جنوبی اعطا شد

بیرجند- معاون صنایع دستی میراث فرهنگی خراسان جنوبی گفت: ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه در ۴ سرفصل طی سال گذشته به صنعتگران صنایع دستی استان پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن علی فولادی صبح پنج شنبه در نشست خبری اظهار کرد: در حال حاضر در خراسان جنوبی هفت هزار و ۵۰۰ صنعتگر دارای مجوز داریم.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در استان ۱۲۰ رشته صنایع دستی قابلیت توسعه دارد، بیان کرد: در حال حاضر در خراسان جنوبی ۱۱ مرکز آموزش صنایع دستی مستمر داریم که در هر کدام هزار تا هزار و ۵۰۰ نفر در سال آموزش می‌بینند.

پنج بازارچه صنایع دستی در حال تکمیل شدن است

فولادی با بیان اینکه ۸۰ نمایشگاه فصلی صنایع دستی در سال گذشته داشتیم، گفت: در مجموع ۱۹ بازارچه دائم در خراسان جنوبی فعالیت دارند و تعداد ۵ بازارچه در حال تکمیل شدن است.

وی یادآور شد: در حوزه حمایت از صنعتگران در قالب اعطای تسهیلات و بسته‌های تعرفه‌ای فعالیت داریم و همچنین در زمینه بیمه تاکنون سه هزار و ۵۰۰ نفر از صنعتگران صنایع دستی بیمه تأمین اجتماعی و یا بیمه روستاییان و عشایر شده‌اند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در ۴ سرفصل در سال گذشته به صنعتگران صنایع دستی استان پرداخت کرده‌ایم.

فولادی با اشاره به اینکه ۲۱۸ مجوز در حوزه مشاغل خانگی مستقل و ۹۸ مجوز پشتیبان صادر کرده‌ایم، افزود: همچنین در حوزه آموزش ۲۶۰ نفر از زندانیان آموزش داده‌ایم و مجوز تولید انفرادی و کارت شناسایی اعطا شده است.

برنامه‌های هفته صنایع دستی در خراسان جنوبی

وی با بیان اینکه ۵ کارگاه جمعی صنایع دستی را سال گذشته افتتاح کردیم، یادآور شد: در هفته صنایع دستی سال جاری (۲۰ تا ۲۶ خردادماه) نیز برپایی میز خدمت در مصلای نماز جمعه، کلنگ زنی پروژه مرکز آموزش و بازارچه صنایع دستی روستای توبافی خراشاد، برگزاری میز تخصصی صنایع دستی گوهر سنگ در روستای خور را خواهیم داشت.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در محل باغ و عمارت اکبریه بیرجند، برپایی هفت شب بازار و بازارچه‌های صنایع دستی موقت، تجلیل از پیشکسوتان و هنرمندان فعال صنایع دستی را نیز در هفته صنایع دستی خواهیم داشت.

فولادی افزود: همچنین در هفته صنایع دستی افتتاح سه کارگاه تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در شهرستان سرایان و برگزاری نمایشگاه منطقه‌ای صنایع دستی و سوغات محلی را در نهبندان و برگزاری کارگاه آسیب شناسی تعاونی‌های صنایع دستی در شهرستان درمیان را داریم.

وی یادآور شد: در مجموع ۲۰ رویداد صنایع دستی در خراسان‌جنوبی طی این هفته برگزار خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1270737

مهمترین اخبار ایران و جهان: