نیوز سیتی!
01 خرداد 1402 - 11:14

کیفیت، قیمت مناسب و پوشش عفیفانه و زیبا شاخصه پوشاک خوب است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: پوشاک خوب باید دارای چهار ویژگی؛ پوشش عفیفانه، قیمت مناسب، کیفیت و جنس پارچه خوب وخوش دوخت و زیبا و شکیل باشد و ما ملزم به کمک از چرخه اقتصادی این نوع پوشاک هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدحسین فائزی در جلسه با رییس کارگروه ساماندهی مد و لباس استان و تعدادی از فعالان شاخص اتحادیه تولیدکنندگان و توزیع کنندگان پوشاک قزوین که به منظور بررسی و برطرف شدن موانع تولید پوشاک مناسب، زیبا و عفیفانه برگزار شد، اظهار کرد: ظرفیت استان قزوین در زمینه پوشاک و وجود شرکت های نساجی خوب است و همچنین نزدیکی به پایتخت از نظر دسترسی سریع به مدل ها و طرح های جدید ظرفیت خوبی را برای استان فراهم کرده است.

وی افزود: در عین حال این مجاورت می تواند یک تهدید محسوب شود که تولیدکنندگان برتر استان مانند سایر موارد که هنرمندان فاخر بعضا تمایل دارند در پایتخت فعالیت کنند، به پایتخت مهاجرت می کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تصریح کرد: برای دستیابی به چهار ویژگی لباس مطلوب به یک چرخه سالم در تولید پوشاک استان نیاز داریم در حالی که چرخه فعلی معیوب است. این چرخه شامل طراح خلاق و توانمند، تولیدکننده حرفه ای، فروشنده و توزیع کننده متبحر می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: دانش آموختگان طراح دوخت و طراحی لباس زیادی در استان داریم، اما این عناصر منفک از چرخه صنعتی تولید فعالیت می‌کنند، در صورتی که به توانمندی، تخصص و تجربه همدیگر نیاز دارند. باید این حلقه های مهم زنجیره تولید به هم وصل شوند تا بتوانیم به رونق چرخه تولید پوشاک و رشد اقتصاد پوشاک خوب در استان کمک کنیم. 

در ادامه جلسه تولیدکنندگان به تفکیک نقطه نظرات خود را بیان داشته و مشکلات خود را ارائه کردند. همچنین مقرر شد که محمدحسین فائزی به عنوان رییس کارگروه ساماندهی مد و لباس استان در راستای حل مشکلات موجود، موارد مطرح شده را از دستگاه ها و سازمان های مربوطه پیگیری و مطالبه کند تا بتوان در حوزه پوشاک و مسائل مختلف پیرامون آن به وضعیت مطلوبی در استان دست یافت.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1229737

مهمترین اخبار ایران و جهان: