نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 15:25

استان زنجان بیشترین رشد درآمد موقوفات را در کشور کسب کرد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: طبق ارزیابی صورت گرفته از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه در چهار ماهه نخست سال‌جاری این استان در رشد درآمد موقوفات رتبه نخست را در کشور کسب کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه امسال درآمد موقوفات و بقاع متبرکه استان زنجان نسبت به چهار ماهه سال گذشته ۴۰۲ درصد رشد داشته است، اظهار داشت: این امر در نتیجه تلاش همکاران استانی در حوزه‌های مختلف کسب شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همچنین از کسب رتبه چهارم سرمایه‌گذاری در بحث موقوفات توسط استان زنجان خبر داد و یاد آور شد: استان زنجان از سال ۹۸ تا تیرماه امسال ۱۹ مصوبه از کمیسیون سرمایه‌گذاری اخذ کرده است.

وی تعداد موقوفات استان زنجان را بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ مورد اعلام کرد و اظهار داشت: مساجد، تکایا، حسینیه و زینبه‌ها نیز جزو موقوفات استان محسوب می‌شود.

حجت الاسلام کرمی با بیان اینکه اوقاف دقیقا بر اساس نیات واقفین نسبت به هزینه‌کرد آنها اقدام می‌کند، گفت: درآمدهای موقوفات طبق قوانین عادی و وقفی همچنین متن وقف نامه‌ها، شرعا و قانونا باید صرف نیات مدنظر واقفین نیک اندیش شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان بیان داشت: در همین راستا از درآمد ۶۰ میلیارد تومانی سال گذشته اوقاف زنجان، ۳۰ میلیارد تومان صرف اجرای نیات واقفین در سطح استان زنجان شد که برپایی مجالس عزدارای امام حسین (ع) واطعام عزاداران بیشترین درصد و پس از آن کمک و مساعدت به نیازمندان، اهدای سبد کالا، کمک به دارو و درمان بیماران نیازمند و کمک هزینه تامین جهیزیه، کمک و حمایت از مراسمات مذهبی و فرهنگی سطح استان مثل جشن‌ها، مراسمات مناسبتی، اردوهای جهادی و تامین هدایای جشن تکلیف دختران، در رتبه‌های بعدی هستند .

وی در پایان گفت حدود ۴۰ درصد درآمد موقوفات نیز برای سرمایه‌گذاری و ارتقای موقوفات در حساب خود موقوفه ذخیره شده و بخش باقیمانده هم صرف هزینه‌های جاری و عمرانی موقوفات می‌شود.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1421981

مهمترین اخبار ایران و جهان: