نیوز سیتی!
28 بهمن 1401 - 10:22

دیدار نخست وزیر ارمنستان با رئیس شورای اروپا

نخست وزیر ارمنستان با رئیس شورای اروپا دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «نیکول پاشینیان»، نخست وزیر ارمنستان در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با «چارلز میشل»، رئیس شورای اروپا دیدار کرد.

گفته شده این دیدار به صورت غیررسمی و برای بحث در مورد امنیت منطقه ای و همکاری با اتحادیه اروپا برگزار شده است.

دفتر نخست وزیر ارمنستان این دیدار را تائید کرده، اما جزئیات بیشتری ارائه نداده است.

به گفته دفتر نخست وزیر ارمنستان، مذاکره کنندگان در این دیدار در مورد امنیت و ثبات منطقه و همچنین همکاری ارمنستان با اتحادیه اروپا صحبت کردند.

دفتر پاشینیان همچنین اعلام کرد که او در افتتاحیه رسمی کنفرانس مونیخ شرکت خواهد کرد و یک سری دیدارهای دوجانبه با همتایان خارجی خواهد داشت.

کنفرانس مونیخ از جمعه تا یکشنبه در آلمان برگزار می شود.

در مهرماه امسال، اتحادیه اروپا اعلام کرده بود که هیئتی را به ارمنستان اعزام خواهد کرد تا ضمن اعتمادسازی میان باکو و ایروان در ترسیم مرزها به دو کشور کمک کند.

مقامات ارمنستان در چند ماه گذشته دیدارهایی با مقامات اروپایی داشته اند و در مهرماه امسال نیز پس از گفتگوهای نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان، الهام علیف رئیس جمهوری آذربایجان، امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه و شارل میشل، رئیس پارلمان اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام شد: این هیئت از ماه اکتبر فعالیت خود را به مدت حداکثر ۲ ماه آغاز خواهد کرد و هدف از آن، اعتمادسازی و نقش‌آفرینی در کمیته‌های مامور به ترسیم مرزهاست.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1041437

مهمترین اخبار ایران و جهان: