نیوز سیتی!
25 اسفند 1401 - 02:35

تولید مستند سینمایی سردار شهید نادر مهدوی در بوشهر آغاز شد

بوشهر - تفاهم‌نامه‌ای فرهنگی به‌همراه پیوست رسانه‌ای با هدف تولید و پخش برنامه‌های ویژه با محوریت شهدا در «رادیو ایثار» بین صدا و سیمای مرکز بوشهر و بنیاد شهید استان امضا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر عصر چهارشنبه در این جلسه از انعقاد چهار عنوان قرارداد تحقیق فیلمنامه و تولید آثار تلویزیونی و چندرسانه‌ای با فعالان رسانه‌ای و کارگردانان ایرانی در عرصه جهاد و حماسه خبر داد.

نعمت‌الله غلام‌پور گفت: در نظر داریم که مستند و فیلم مربوط به شهدای کربلای ۴ و فتح خرمشهر از سوی حسین بلوکی، معاونت فرهنگی بنیاد شهید و با تعامل رسانه‌ای صدا و سیمای مرکز بوشهر ضبط مشترک و تولید می‌شود تا در سوم خردادماه سال ۱۴۰۲ آماده رونمایی و پخش شود.

وی با اشاره بر اینکه نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و استاندار بوشهر تاکید ویژه‌ای بر ترویج و تولید دانشنامه دیجیتال و مکتوب جهاد و حماسه در استان بوشهر دارند، اظهار کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران به‌دنبال ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تولیدات فاخر رسانه‌ای از طریق بخش خبری رسانه‌های معتبر دیداری، شنیداری و نوشتاری، مستند داستانی و پژوهش مکتوب و ضبط تصویری فیلمنامه و آثار رادیویی و تلویزیونی و با همکاری تخصصی نشریه مجازی اندیشکده بین‌المللی «طلوع» مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت طاها است.

تبیین شخصیت شهدا

مدیرکل صداوسیمای مرکز بوشهر، با اشاره به اینکه تبیین شخصیت شهدا توسط فعالان فرهنگی و رسانه‌ای و انجام هر حرکتی برای شهدا یک عبادت است زیرا شهدا دین عظیمی به گردن ملت ایران و اسلامی دارند، بیان کرد: مستند سینمایی در روایت سیره و زندگی‌نامه شهدا باید دارای پژوهشی بنیادین و جامعی باشد.

مهدی حیدری افزود: خدمت به ساحت نورانی دین و قرآن و سیره اهل‌بیت (ع) و شهدا توسعه معنوی را در بر دارد.

وی گفت: تولید مستند سینمایی ویژه سردار شهید نادر مهدوی و سردار شهید علیرضا ماهینی نیازمند پژوهشی غنی و فیلمنامه‌نویسی قوی و جامع‌نگر توسط کارگردانانی امین در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، قرآنی و رسانه‌ای است که موجب رویش نسل‌های انقلابی و گسترش روح معنویت و اخلاق در جامعه شود.

وی با اشاره به اینکه صداوسیمای مرکز بوشهر آمادگی کامل در عرصه تولید و پخش و زیرنویس برنامه‌های با محوریت ایثار و حماسه و کنگره‌های شهدا را دارد، عنوان کرد: ترویج برنامه‌های شهدایی محور اصلی سند تحول رسانه ملی است که اخیراً توسط پیمان جبلی، ریاست صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران به استان‌ها ابلاغ شده است.

تفاهم‌نامه‌ای فرهنگی به‌همراه پیوست رسانه‌ای و با هدف توسعه تولیدات در عرصه جهاد و حماسه و شهدا و پخش برنامه‌ها در «رادیو ایثار» با حضور مهدی حیدری، مدیرکل صدا و سیما و نعمت‌الله غلام‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر در ساختمان صداوسیمای مرکز بوشهر به امضای طرفین رسید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1095581

مهمترین اخبار ایران و جهان: