نیوز سیتی!
01 فروردین 1402 - 21:17

از فردا وزش باد شرقی توأم با هوای سرد مهمان اردبیل می شود

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: از فردا شاهد وزش باد شرقی- خزری (گاهی با سرعت تند) توام با هوای نسبتاً سرد، در بیشتر مناطق استان بارش باران خواهیم بود.

سیاوش محمدی مدیرکل هواشناسی استان اردبیل شامگاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، از فردا «چهارشنبه ۲فروردین» شرایط جوی در سطح استان ناپایدار خواهد بود.

وی افزود: وزش باد شرقی- خزری «گاهی با سرعت تند» توأم با هوای نسبتاً سرد، در بیشتر مناطق استان بارش باران «گاهی به‌صورت رگبار باران» پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل ادامه داد: تمرکز بارش‌ها بیشتر در مناطق مرکزی، جنوبی و بخش‌های از شهرستان‌های گرمی و انگوت بوده و اوج بارش تا قبل از ظهر فردا انتظار می‌رود.

وی تصریح کرد: با توجه به کاهش دمای هوا، بارش در ارتفاعات، مناطق کوهستانی به شکل برف و در بخش‌هایی از شهرستان‌های خلخال، کوثر، نمین، سرعین و نیر مخلوط باران و برف خواهد بود.

محمدی تشریح کرد: طی این مدت بارش در مناطق شمالی استان پراکنده و خفیف پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: از روز پنجشنبه تا عصر شنبه هفته آینده هرچند شرایط جوی نسبتاً پایدار بوده و آسمان استان غالباً صاف همراه با افزایش نسبی دمای هوا خواهد بود؛ اما از شرایط فصلی و محلی در ساعات عصر و اوایل شب در مناطق کوهستانی رگبار پراکنده دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: از عصر شنبه «۵ فروردین» سامانه بارشی دیگری وارد استان شده و در روزهای یکشنبه و دوشنبه در بیشتر مناطق استان بارش باران خواهیم داشت.

پایان خبر/۳۷۲۷/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1103437

مهمترین اخبار ایران و جهان: