نیوز سیتی!
23 فروردین 1402 - 11:28

نشست هم‌اندیشی وحدت و مقاومت بانوان فرهیخته در سنندج برگزار شد

سنندج- در آستانه روز جهانی قدس، نشست هم‌اندیشی وحدت و مقاومت با حضور بانوان شاخص استان کردستان در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه کردستان سه شنبه شب در این نشست با اشاره به حدیثی از حضرت علی (ع) اظهار کرد: ایشان فرموده‌اند که اگر می‌خواهید به علم برسید باید شش کار را انجام دهید.

وی خصلت هوش و زکاوت، حریص بودن برای کسب علم، شایستگی داشتن، استفاده از اساتید و توجه به وقت و زمان را از کارهایی دانست که برای دستیابی به علم نیاز است.

وی تصریح کرد که طلاب نیز برای پیشبرد اهداف نهضت اسلامی باید تیز هوشی به خرج دهند و با بهره بردن از تلاش علمی و پیشه کردن صبر بر هدایت امت اسلامی حریص باشند و همچون حاج قاسم که تمام عمر خود برای امت اسلامی حرص خورد و تلاش کرد و جنگید، حتی لحظه‌ای از پا ننشینند.

نماینده ولی فقیه در کردستان افزود: بانوان باید برای ارتقای امت بکوشند و در میان بانوان استان چنین شخصیت‌های توانمندی وجود دارد و باید این افراد افزایش یابند.

نشست هم‌اندیشی وحدت و مقاومت در سنندج برگزار شد

نباید اجازه دهیم که فلسطین مظلوم به فراموشی سپرده شود

حجت‌الاسلام برومند رازیانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان نیز در این نشست اظهار کرد: مسئله اول ما در جهان اسلام مسئله فلسطین و قدس است و هیچ موضوعی نمی‌تواند آن را به فراموشی بسپارد.

وی با اشاره به اینکه دشمن نمی‌تواند محوریت این موضوع را در نگاه ما کم کند، افزود: ایجاد اختلاف دسیسه دشمن است که از قرن‌ها پیش انگلیس خبیث و آمریکایی‌ها تمام توان خود را برای اختلاف بین دولت‌ها و مذاهب به کار گرفته‌اند و همواره در تلاشند دل‌های مردم را نسبت به هم و این نظام چرکین کنند و به نام‌های مختلف از جمله قومیت و جنسیت و مذهب اختلاف افکنی می‌کنند.

حجت‌الاسلام رازیانی اذعان کرد: امشب در کنار هم جمع شده‌ایم تا یادمان بماند همه زیر یک سایه پرچم امت احمد هستیم و می‌خواهیم یادآوری کنیم که اگر در جایی اختلاف کوچکی داشته باشیم به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم که دشمن از اختلاف نظر ما برای اختلاف استفاده کند.

وی تصریح کرد: نباید اجازه دهیم که فلسطین مظلوم به فراموشی سپرده شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان اضافه کرد: حضور پرشور و مقتدرانه در راهپیمایی روز جهانی قدس وظیفه و تکلیف همه ماست و همه ما باید عزم و اراده خودمان را برای دفاع از فلسطین و قدس به نمایش بگذاریم.

در این مراسم دو نفر از بانوان فرهیخته استان نیز به ارائه مطالبی در خصوص نقش بانوان در دفاع از فلسطین پرداختند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1142581

مهمترین اخبار ایران و جهان: