نیوز سیتی!
30 فروردین 1402 - 18:57

تعیین تکلیف ۲۸ تعاونی غیرفعال در اردبیل

اردبیل-مدیر تعاون، اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت:۲۸ تعاونی غیرفعال در اردبیل در راستای اجرای دستورالعمل نحوه تعیین تکلیف وضعیت تعاونی‌های غیرفعال استان تعیین تکلیف شدند.

ناصر نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، از شناسایی ۹۵ تعاونی‌های غیرفعال در اردبیل خبر داد و اظهار کرد: ۲۸ تعاونی غیرفعال در اردبیل در راستای اجرای دستورالعمل نحوه تعیین تکلیف وضعیت تعاونی‌های غیرفعال استان تعیین تکلیف شدند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۱۴ تعاونی فعال و ۱۴ تعاونی منحل شدند، افزود: طرح توانمندسازی تعاونی‌ها و اتحادیه‌های شرکت‌های تعاونی غیرفعال از جمله طرح‌هایی است که در برنامه ساماندهی، سازماندهی و توانمندسازی شبکه تعاونی‌ها به عنوان یکی از طرح‌های مهم و اساسی مورد توجه قرار گرفته است که ضرورت دارد با تعامل هرچه بیشتر اتاق تعاون، اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی سهم این بخش از اقتصاد استان افزایش یابد.

مدیر تعاون، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل ادامه داد: خوشبختانه تعاونی‌های استان اردبیل نسبت به تعاونی‌های کل کشور از وضعیت مناسبی برخوردار هستند و ما جزو استان‌های تأثیرگذار در حوزه تعاون کشور هستیم.

نعمتی با بیان اینکه ۲ هزار شرکت تعاونی در گرایش‌های مختلف با هدف رونق اقتصادی و اشتغال در استان اردبیل در حال فعالیت است، افزود: ۱۶ درصد اشتغال ایجاد شده در استان اردبیل مربوط به فعالیت شرکت‌های تعاونی است و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز سعی کرده در تحقق اهداف و برنامه‌های این شرکت‌ها کمک‌کار و یاریگر آنها باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1160337

مهمترین اخبار ایران و جهان: