نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 08:15

دلایل نیامدن مربیان مطرح والیبال به ایران/یک روز هم صغر سن نداریم

نایب‌رئیس فدراسیون والیبال با بیان اینکه در گذشته بازیکنان والیبال صغرسنی داشتند، این موضوع را در سال‌های اخیر رد و تأکید کرد در تیم‌های پایه حتی یک روز هم صغرسنی ندارند.

وحید مرادی نایب رئیس فدراسیون والیبال در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره جذب مربی خارجی برای تقویت کارد فنی گفت: فدراسیون در مورد تقویت کادر فنی خارج از وعده عمل نکرده است، بعد از جلسه کادر فنی اعلام کردیم کادر تیم ملی دستخوش تغییر می‌شود که این اتفاق هم افتاد. دستیاران عطایی، آنالیزور و سرپرست تیم تغییر کرد. این وعده را فدراسیون والیبال داده بود که عملیاتی هم شد.

وی گفت: در مورد جذب مربی خارجی هم فدراسیون در حال مذاکره و رایزنی است، اما ما به دنبال مربی خارجی معمولی نیستیم چرا که مربیان ما به مراتب از آن‌ها بادانش‌تر و قوی‎‌تر هستند، اما مربیان طراز اول دنیا هم معمولاً رضایت نمی‌دهند به عنوان دستیار در کنار تیم ملی قرار بگیرند، این موضوع شاید برای رزومه‌شان خوب نباشد.

نایب‌رئیس فدراسیون والیبال تأکید کرد: بعد از لیگ ملت‌های والیبال، فدراسیون با مربیان طراز اول در سطح دنیا ارتباط برقرار کرد اما برخی نپذیرفتند به عنوان دستیار در کنار عطایی کار کنند. سیاست فدراسیون هم حمایت از مربی ایرانی است، امیدواریم با تغییرات در کادر فنی و اضافه شدن برخی بازیکنان شرایط برای تیم ملی بهتر شود.

وی در واکنش به این موضوع که خودشان هم می‌دانند مربیان طراز اول پیشنهاد دستیاری قبول نمی‌کنند، چرا روی این موضوع تأکید دارند، گفت: در ترکیب کادر فنی تیم ملی، پاول و یاناس مربیان لهستانی در کنار تیم ملی هستند. تنها هدف فدراسیون جذب مربی خارجی نیست، بلکه ما به دنبال مربی باکیفیت و طراز اول خارجی هستیم تا بتواند به تیم کمک کند.

دلایل نیامدن مربیان مطرح والیبال به ایران/یک روز هم صغر سن نداریم

مرادی تأکید کرد: برخی مربیان درجه یک والیبال دنیا، پیشنهاد ما را به عنوان دستیاری قبول کردند اما اعلام کردند تا بعد از المپیک پاریس با کشور خودشان قرارداد دارند و آن زمان به تیم اضافه می‌شوند، بنابراین همه مربیان طراز اول به ما جواب منفی ندادند، نگاه آن‌ها حرفه‌ای است و مسائل مالی و شرایط حضورشان در تصمیم‌گیری‌ها دخیل است.

مرادی در مورد انتخاب علیزاده به عنوان دستیار در کنار عطایی در مسابقات قهرمانی آسیا و مدت زمان حضور او عنوان کرد: این انتخاب با تصمیم عطایی صورت گرفت، او فعلاً در کنار تیم خواهد بود تا ببینیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد.

نایب‌رئیس فدراسیون والیبال در واکنش به این موضوع که فدراسیون با نام مربیان سطح یک خارجی بازی می‌کند و تنها زمان می‌خرد، گفت: متأسفانه برخی دوستان کم‌لطفی می‌کنند. آیا منتقدین بیشتر از مجموعه فدراسیون و اعضای کادر فنی برای نتایج تیم ملی نگران و دلسوز هستند؟! رئیس فدراسیون، اعضای هیأت رئیسه و کمیته فنی بیشتر از همه نگران عدم نتیجه‌گیری تیم هستند. منتقدان بیرون از گود هستند و بی‌انصافی می‌کنند. در لیگ ملت‌ها شرایط سختی به تیم ملی تحمیل شد اما متأسفانه خیلی از منتقدان بدون در نظر گرفتن آن شرایط، منتظر بودند تیم نتیجه نگیرد تا انتقادها را شروع کنند.

مرادی همچنین با اشاره به عملکرد تیم‌های پایه در مسابقات جهانی اظهار داشت: سیاست فدراسیون پشتوانه‌سازی برای تیم ملی است و این کار به خوبی در حال انجام شدن است. جوانان ما در مسابقات جهانی با برتری مقابل همه تیم‌ها روی سکوی جهان قرار گرفتند، تیم نوجوانان ایران هم‌اکنون بدون حتی یک ست باخته در مسابقات جهانی آرژانتین با حریفان خود به میدان می‌رود. آیا برنامه‌ریزی فدراسیون و تلاش مربیان و بازیکنان برای کسب موفقیت درخور شایسته و تقدیر نیست؟! متأسفانه در ورزش ایران باب شده که تنها شکست‌ها و عملکرد ضعیف تیم‌ها را ببینند.

نایب‌رئیس فدراسیون والیبال در مورد پاداش به تیم والیبال جهان پس از عنوان قهرمانی در جهان و گلایه بازیکنان در مورد درخواست معافیت از سربازی اظهار داشت: تیم والیبال جوانان و اعضای کادر فنی به صورت دلاری تشویق شدند، آن‌ها در جریان مسابقات و بدو ورود به ایران در فرودگاه مورد تشویق قرار گرفتند. اما تشویق اصلی تیم‌هایی که در سطح جهان یا آسیایی و المپیک افتخارآفرینی می‌کنند توسط رئیس جمهور انجام می‌شود.

دلایل نیامدن مربیان مطرح والیبال به ایران/یک روز هم صغر سن نداریم
تیم والیبال جوانان

وی تأکید کرد: در واقع برنامه‌ریزی این کار را وزارت ورزش انجام می‌دهد و رئیس جمهور هم از ورزشکاران تقدیر و جوایز را به آن‌ها می‌دهد. این مراسم هم همه ساله در اسفندماه برگزار می‌شود و بازیکنان باید صبور باشند. فدراسیون در حد توان هم به صورت مالی از این بازیکنان حمایت کرده است.

نایب‌رئیس فدراسیون والیبال در مورد موضوع معافیت بازیکنان گفت: طبق قانون دارندگان مدال طلای بازی‌های آسیایی و همچنین اول تا سومی مسابقات قهرمانی جهان در رده بزرگسالان شامل قانون معافیت از سربازی می‌شوند. در یک دوره در سال ۲۰۱۹ تیم والیبال جوانان با بهروز عطایی قهرمانی جهان را کسب کرد که مورد موافقت قرار گرفت و این تیم در آن سال از قانون معافیت از سربازی بهره‌مند شد. این موضوع در متن قانون نیست و به صورت موردی عملیاتی شد.

وی گفت: در مورد تیم جوانان که در مسابقات جهانی موفق به کسب قهرمانی شدند سازمان تربیت بدنی ستاد مشترک ارتش از فدراسیون اسامی بازیکنان را برای معافیت سربازی خواستند که ما هم اسامی ۱۴ بازیکن را برای آن‌ها ارسال کردیم و منتظر پاسخ هستیم. اگر این موضوع انجام شود در حق این بازیکنان لطف شده و اگر هم انجام نشود کار غیرقانونی صورت نگرفته است.

نایب‌رئیس فدراسیون والیبال با گلایه از برخی منتقدان که گفته بودند تیم والیبال نوجوانان صغرسنی دارند، اظهار داشت: تیم‌های کنونی والیبال ایران در رده پایه حتی یک روز هم صغرسنی ندارند، هر کسی چنین ادعایی دارد مستندات خود را ارائه دهد و آن وقت فدراسیون پاسخگوی آن خواهد بود.

وی گفت: در سال‌های اخیر این موضوع اصلاً اتفاق نیفتاده است. در سنوات گذشته صغرسنی در بین بازیکنان والیبال بود و خود من از کسانی بودم که به این موضوع انتقاد داشتم اما الان چنین چیزی مطرح نیست. فدراسیون والیبال در هر رده سنی یکی از پاک‌ترین و درست‌ترین تیم‌های گروه‌های سنی خود را دارد و همه بازیکنان در سن واقعی خود بازی می‌کند.

نایب‌رئیس فدراسیون والیبال در مورد حضور تیم ژاپن با ترکیب اصلی در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: این شایعه هم از سوی افرادی که اطلاع ندارند و با فدراسیون زاویه دارند مطرح شده است، ما میزبان این مسابقات هستیم و طبق قانون باید لیست بازیکنان را داشته باشیم، ژاپن هم لیست خود را ارسال کرده و با تمامی بازیکنان اصلی در این مسابقه حضور خواهد داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1431449

مهمترین اخبار ایران و جهان: