نیوز سیتی!
25 مرداد 1402 - 09:24

رایزنی سفیر ایران و السودانی درباره برگزاری مراسم اربعین حسینی(ع)

سفیر ایران در بغداد و نخست وزیر عراق در یک نشست دوجانبه در خصوص گسترش همکاری‌های فیمابین در زمینه‌های مختلف به ویژه برگزاری مراسم اربعین حسینی (ع) بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شفق نیوز، دفتر «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که «محمد کاظم آل صادق» سفیر ایران در بغداد با السودانی دیدار و در خصوص موضوعات مورد توجه دو کشور رایزنی کرده است.

بر اساس این بیانیه، دو طرف در نشست مذکور در خصوص تقویت همکاری‌های مشترک میان ایران و عراق در زمینه‌های مختلف و توسعه تبادلات میان آنها در ابعاد گوناگون و همچنین هماهنگی‌های دوجانبه در خصوص برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم اربعین حسینی (ع) در کنار تسهیل ورود زائران به کربلای معلی بحث و تبادل نظر کردند.

نخست وزیر عراق در این دیدار بر موضع ثابت کشورش مبنی بر گسترش هماهنگی‌ها میان کشورهای منطقه و توسعه اقتصادی با هدف تقویت امنیت و ثبات منطقه تاکید کرد.

سفیر ایران نیز به تاکید رهبران این کشور مبنی بر گسترش همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف از جمله رویارویی با چالش‌ها و بحران‌هایی که منطقه و جهان با آنها رو به رو هستند اشاره کرد.

«محمد التمیمی» یکی از فرماندهان نیروهای حشدشعبی روز گذشته اعلام کرد که نخستین کاروان زائران ایرانی اربعین حسینی (ع) وارد گذرگاه المنذریه واقع در شرق دیالی شده است.

وی افزود: فرماندهی محور دیالی در سازمان حشدشعبی عملیات خود را برای اجرای طرح مسیر امن از المنذریه تا اطراف منطقه المقدادیه واقع در ۴۰ کیلومتری شمال شرق بعقوبه آغاز کرده است.

التمیمی اضافه کرد: طرح مسیر امن در راستای تأمین امنیت زائران اربعین حسینی (ع) اجرا می‌شود. آغاز این مسیر با زائران ایرانی شروع می‌شود و بعد از یک هفته زائران دیگر کشورها به این منطقه خواهند آمد. ما پیش بینی می‌کنیم که ده‌ها هزار تن از زائران اربعین حسینی (ع) از گذرگاه المنذریه عبور کنند.

وی تصریح کرد: تمام گذرگاه‌های زمینی از سوی نیروهای حشدشعبی و دیگر نهادهای امنیتی پاکسازی و امن شده‌اند و نیروهای حمل و نقل به صورت شبانه روزی در این مسیرها فعال هستند.

کمیته عالی ناظر بر مراسم اربعین حسینی (ع) در عراق گذرگاه المنذریه را به عنوان یک نقطه مهم برای ورود زائران ایرانی تعیین کرده بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1445105

مهمترین اخبار ایران و جهان: