نیوز سیتی!
20 مرداد 1402 - 15:03

پیش ثبت‌نام ۴۱۱ نفر در انتخابات مجلس دوازدهم از استان اردبیل

اردبیل- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: تاکنون برای پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس دوازدهم ۴۱۱ نفر از استان اردبیل در ۴ روز گذشته اعلام آمادگی کردند.

رضا قاسمیان در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: تاکنون ثبت نام ۴۱۱ نفر در پیش ثبت نام انتخابات مجلس دوازدهم از حوزه‌های انتخابیه اردبیل انجام شده که از این آمار ۳۷۸ نفر مرد و ۳۳ نفر نیز زن هستند.

وی با اشاره به اینکه در چهار روز گذشته از آغاز پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی شاهد استقبال خوب شرکت‌کنندگان در کاندیداتوری مجلس بوده‌ایم، تصریح کرد: هر قدر استقبال از ثبت‌نام‌ها بیشتر باشد به همان میزان به آزادی رأی و برگزاری انتخاباتی پرشور نزدیکتر خواهیم شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با بیان اینکه در هر یک از شهرستان‌ها آمارهای ثبت‌نام مشخص است، گفت: از حوزه انتخابیه اردبیل، نیر و نمین ۱۷۶ نفر مرد و ۱۶ نفر زن در مجموع ۱۹۲ نفر در پیش ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کرده‌اند.

قاسمیان افزود: در حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز ۸۵ نفر ثبت‌نام کردند که ۸۱ نفر مرد و چهار نفر نیز زن هستند.

وی تعداد ثبت‌نام‌کنندگان از شهرستان گرمی در پیش ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس دوازدهم را یادآور شد و خاطرنشان کرد: در این حوزه انتخابیه نیز ۳۱ نفر ثبت‌نام کردند که ۳۰ نفر مرد و یک نفر نیز زن هستند.

قاسمیان وضعیت پیش ثبت نام در حوزه انتخابیه مشگین‌شهر را نیز یادآور شد و اضافه کرد: در این شهرستان با پیش ثبت‌نام ۵۵ نفر شاهد اعلام آمادگی ۵۳ نفر مرد و ۲ نفر زن هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: از حوزه انتخابیه خلخال و کوثر ۴۸ نفر تا پایان روز چهارم ثبت‌نام کردند که ۳۸ نفر از آنها مرد و ۱۰ نفر نیز از جامعه زنان هستند.

قاسمیان وضعیت تحصیلی این کاندیداها را یادآور شد و ادامه داد: ۲۸۸ نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد، ۶۲ نفر دکترا، ۹ نفر با تحصیلات حوزوی، ۱۱ نفر شاغل ماده ۲۹ و ۵۲ نفر نیز در سایر مقاطع تحصیلی در این انتخابات شرکت کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با اشاره به اینکه برگزاری انتخابات در کشور ما نشان دموکراسی بزرگ سیاسی و فرهنگی است، گفت: اینکه مردم خود برای سرنوشت خود تصمیم می‌گیرند، جریانی بسیار مهم و آینده‌ساز است که در ایران اسلامی جلوه‌ای واقعی دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1436905

مهمترین اخبار ایران و جهان: