نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 12:46

اطلس فرهنگی مازندران تدوین شود/ طلاق ابرچالش استان

ساری- معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران با بیان این که جهاد دانشگاهی نهاد اصیل و انقلابی است، خواستار تهیه اطلس فرهنگی مازندران از سوی آن شد.

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله سلگی پیش ازظهر سه شنبه در جریان بازدید از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی مازندران اظهار کرد: برپاداشتن نماز، امر به معروف و نهی از منکر و ظلم ستیزی از اهداف حماسه عاشورا بود ولازم است این اهداف فرهنگی به درستی در جامعه تبیین شود.

این مسئول درباره ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی گفت: ما به جهاد دانشگاهی اعتقاد داریم از این رو تدوین اسناد فرهنگی و اجتماعی باید توسط این نهاد انقلابی ریل گذاری شود.

سلگی خاطر نشان کرد: رسیدگی به مسائل مرتبط با جهاد دانشگاهی برای استانداری مهم است و همین موضوع سبب شد تا در آستانه تشکیل جهاد دانشگاهی دیدار صمیمی با مسئولان این نهاد در مازندران داشته باشیم.

وی جهاد دانشگاهی را نهاد تحول آفرین در مسائل علمی و دانشگاهی دانست و اضافه کرد: پیشنهاد ما این است تا اطلس فرهنگی استان توسط جهاد دانشگاهی مازندران تدوین شود.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار مازندران با تاکید براینکه جهاد دانشگاهی از ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و منابع انسانی سرشار و تحصیل کرده‌ای برخوردار است ونباید از سایر مراکز علمی عقب بماند تصریح کرد: مازندران در برخی مسائل فرهنگی و اجتماعی دچار چالش است که این موضوعات باید در جهاد دانشگاهی مورد بررسی قرار گیردو برای برون رفت از مشکلات راه حل تعریف شود.

این مسئول امنیتی مازندران ابر چالش اجتماعی در استان را طلاق و پیری جمعیت عنوان کرد و ادامه داد: استان‌های شمالی در این آسیب اجتماعی شرایط یکسانی دارند. لازم است در زمینه ترویج فرهنگ بومی، هویت بخشی وآگاه سازی نسل جوان اقدامات مؤثری صورت گیرد.

سلگی تغییر سبک زندگی در مازندران را ناشی از گردشگر پذیر بودن این استان دانست و افزود: جهاد دانشگاهی می‌تواند موضوعات مربوط به مازندران را در دانشگاه‌ها مورد بررسی قرار دهد. زیرا صدها مقاله علمی و پژوهشی درخصوص آسیب‌های اجتماعی بایگانی و راکد مانده است.

وی با اظهار اینکه جهاد دانشگاهی در مازندران با مشکلات عدیده‌ای مواجه است گفت: با حمایت استانداری فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در استان توسعه خواهد یافت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1400949

مهمترین اخبار ایران و جهان: