نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 06:23

پیروزی کم‌فروغ حزب راست‌گرای «مردم» در انتخابات پارلمانی اسپانیا

حزب راستگرای مردمی اسپانیا با اعلام پیروزی در انتخابات زودهنگام پارلمانی، از کسب بیشترین نتایج آرا خبر داد، اما از دست یافتن به اکثریت آرا برای تشکیل دولت بازماند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حزب راستگرای مردمی اسپانیا با اعلام پیروزی در انتخابات زودهنگام پارلمانی، از کسب بیشترین نتایج آرا خبر داد، اما از دست یافتن به اکثریت آرا برای تشکیل دولت بازماند.

خبرگزاری اسپوتنیک بامداد دوشنبه گزارش داد طبق اعلام نتایج نیمه رسمی انتخابات پارلمانی در اسپانیا، حزب راستگرای مردمی اسپانیا به رهبری «آلبرتو نونز فیخو» با کسب بیشترین آرا پیروز رقابت‌های حزبی انتخابات پارلمانی زودهنگام شد، اما برای از دست یافتن به اکثریت در پارلمان برای تشکیل دولت بازماند.

با شمارش بیش از ۹۹.۳ درصد از آرای انتخابات پارلمانی در اسپانیا نشان داد که حزب مردمی به رهبری «آلبرتو نونز فیخو» با تصاحب ۱۳۶ کرسی؛ ۴۷ کرسی بیشتر در مقایسه با دوره انتخابات ۴ سال پیش و سوسیالیست‌ها به رهبری «پدرو سانچز» صاحب ۱۲۲ کرسی از مجموع ۳۵۰ کرسی در پارلمان اسپانیا شدند.

به نوشته رسانه‌های اسپانیایی، با وجود نتایج مثبت این رأی گیری برای آلبرتو نونز فیخو رهبر حزب راستگرای مردمی، اما به نتیجه دلخواه خود در تصاحب ۱۵۰ کرسی برای ائتلاف با سایر احزاب کوچک برای تشکیل دولت بازماند.

به گزارش منابع خبری، حزب مردمی برای رسیدن به اکثریت یعنی ۱۷۶ کرسی لازم است که با احزاب کوچک‌تر ائتلاف کند تا دولت جدید اسپانیا را تشکیل دهد.

«پدرو سانچز» رهبر حزب سوسیالیست و رقیب حزب راستگرای مردمی نیز با توجه به اینکه سوسیالیست‌ها در مقایسه با انتخابات ۲۰۱۹ کرسی‌ها بیشتری را کسب کرده‌اند، نتیجه انتخابات را جشن گرفت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1396505

مهمترین اخبار ایران و جهان: