نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 22:46

پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس دوازدهم در اردبیل به ۶۴۳ نفر رسید

اردبیل- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: تا پایان وقت امروز ۶۴۳ نفر از حوزه‌های انتخابیه استان اردبیل در پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس دوازدهم شرکت کردند.

رضا قاسمیان در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: از حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین ۳۱۲ نفر از ۱۶ مرداد تا امروز پیش ثبت‌نام خود را انجام دادند که از این رقم ۲۸۶ نفر مرد و ۲۶ نفر زن هستند.

وی تصریح کرد: از حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز ۱۱۱ نفر آمادگی خود را برای حضور در مجلس دوازدهم اعلام کردند که ۱۰۵ نفر مرد و ۶ نفر را نیز زنان شامل می‌شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل پیش ثبت‌نام کاندیداهای مجلس دوازدهم از حوزه انتخابیه گرمی و انگوت را نیز یادآور شد و گفت: از این حوزه انتخابیه نیز ۵۴ نفر ثبت‌نام کردند که ۵۱ نفر مرد و سه نفر زن هستند.

قاسمیان افزود: در حوزه انتخابیه مشگین‌شهر ۸۴ نفر در پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس دوازدهم اعلام آمادگی کردند که از این تعداد ۸۱ نفر مرد و سه نفر نیز زنان هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در جنوب استان اردبیل و از حوزه انتخابیه خلخال و کوثر نیز شاهد حضور ۸۲ کاندیدا هستیم که ۶۷ نفر از آنها مرد و ۱۵ نفر نیز شامل بانوان کاندید هستند.

قاسمیان با بیان اینکه امسال برخلاف تبلیغات منفی دشمنان شاهد حضور گسترده و پررنگ ملت ایران در انتخابات مجلس خواهیم بود، اضافه کرد: دشمن از ماه‌ها پیش با تئوری‌های متعدد سعی به انحراف کشیدن فعالیت‌های اجتماعی در داخل ایران دارد اما غافل از آن است که مردم ایران حماسه‌سازان روز قدس، ۲۲ بهمن و ۹ دی هستند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر از ۶۴۳ کاندیدایی که تاکنون در مرحله پیش ثبت‌نام حضور یافته‌اند، ۴۹۰ نفر مرد و ۵۳ نفر زن هستند، بیان کرد: حضور گسترده بانوان در این دوره از کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی نشان از اعتلای جایگاه این قشر پاک‌اندیش در انقلاب اسلامی است.

قاسمیان به مدارک تحصیلی شرکت‌کنندگان نیز اشاره کرد و ادامه داد: از ۶۴۳ نفر ثبت‌نامی ۴۴۵ نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد، ۱۰۹ نفر دکترا، ۱۱ نفر با تحصیلات حوزوی، ۷۸ نفر سایر مدارک تحصیلی و ۱۵ نفر نیز شامل ماده ۲۹ هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل تعداد ایثارگران را نیز ۹۸ نفر اعلام کرد و گفت: ۲ نفر از این شرکت‌کنندگان بالای ۷۰ سال، ۲۲ نفر دارای سن شناسنامه‌ای ۶۰ الی ۷۰ سال، ۱۳۵ نفر ۵۰ الی ۶۰ سال، ۲۴۷ نفر ۴۰ الی ۵۰ سال و ۲۳۷ نفر نیز ۳۰ الی ۴۰ سال هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1438949

مهمترین اخبار ایران و جهان: