نیوز سیتی!
23 مهر 1402 - 00:01

واگذاری زمین رایگان به ۹۶ نفر در طرح نهضت ملی مسکن در سرخس

فرماندار سرخس از واگذاری زمین رایگان به ۹۶ نفر در طرح نهضت ملی مسکن در سرخس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سرخس حسن نوری‌زاده در جلسه شورای اداری سرخس گفت: امروز در سیاست خارجی از سیاست التماسی به سیاست مقتدرانه رسیدیم، اتفاقاتی که در حوزه اقتصادی به وجود آمده و به پیمان‌های اقتصادی و سازمان‌های اقتصادی بزرگ پیوستیم و همچنین پاسخگو شدن دستگاه‌های اجرایی نتیجه اقدامات مهم دولت سیزدهم است.

فرماندار سرخس به نهضت ملی مسکن توسط دولت سیزدهم اشاره و عنوان کرد: در فاز یک نهضت ملی مسکن در شهرستان سرخس به ۹۶ نفر واگذاری زمین رایگان داریم و این برای اولین بار اتفاق افتاد.

وی با اشاره به جلسه با مسئولان استانی بیان کرد: بیش از یک سال و نیم است که پیگیر موضوعات مربوط به حوزه مسکن و زمین هستیم و دو تا اتفاق بسیار خوب در شهرستان در حال شکل‌گیری است و در فاز اول ۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی به مسکونی در شهر سرخس الحاق می‌شود و تمام فرآیند آن انجام شده و چک‌های کشاورزان به آنها واگذار می‌شود.

نوری‌زاده افزود: در فاز دوم ۷۰ هکتار دیگر به حوزه شهری اضافه می‌شود و این اتفاق باتوجه به نگرانی‌های همشهریان در زمینه تاثیر ایجاد منطقه آزاد بر قیمت‌های زمین و در جهت کاهش قیمت‌های زمین اتفاق می‌افتد و به زودی در یک همایش یک روزه با دعوت از همه کسانی که صاحب نظر هستند درباره منطقه آزاد با مردم صحبت می‌کینم تا مردم بدانند چه اتفاقی در این زمینه می‌افتد.

فرماندار سرخس به حضور بیش از ۶۰۰ نفر از معتمدان در جلسه با استاندار خراسان رضوی در هفته وحدت اشاره و عنوان کرد: این اقدامات با اتحاد و همدلی در سرخس و  در همه ارکان در حال رخ دادن است و در بسیاری از موضوعات به خصوص موضوعات کلان شهرستان نیاز به کمک نماینده شهرستان در مجلس داریم زیرا در حوزه اجرایی نمی‌شود بدون همکاری یکدیگر اقدامی انجام داد.

وی در ادامه بیان کرد: مشکلات شهرستان احصا شده است و مشکلات اساسی برجسته شده و در جهت رضایتمندی مردم برای حل مشکلات آنها گام برمی‌داریم.

نوری‌زاده در بخش دیگری از سخنانش به هفته دولت امسال در سرخس اشاره و عنوان کرد: امسال هفته دولت نسبت به سال گذشته متفاوت بود و حدود ۱۵۰ هزار هکتار آسفالت در سطح روستاها داشتیم که با کمک نماینده مجلس قیر آنها تامین شده بود و تمام افتتاح‌ها در روستاهای شهرستان بود.

فرماندار سرخس درباره انتقال آب شرب باکیفیت به شهر سرخس از طریق خط انتقال آب سد دوستی گفت: آب شرب با کیفیت از طریق خط انتقال آب سد دوستی به سرخس رسیده و بعد از تست‌های لازم وارد مدار خواهد شد و این اقدام مهم دولت به اطلاع مردم خواهد رسید.

طرح جدید جامع شهری سرخس به جای توسعه، کوچکتر شده است

 

رئیس شورای شهر سرخس نیز با بیان اینکه در منطقه آزاد سرخس بحث اشتغال جوانان سرخس در نظر گرفته شود، گفت: بحث بازارچه مرزی خواسته مردم است و لازم است تا بازارچه مرزی در کنار گمرک راه‌اندازی شود.

غلام شهرکی با اشاره به تبادل ۷ هکتار زمین با منطقه ویژه اقتصادی برای باز شدن کریدور مرزی، گفت: این تبادل برای دریافت زمین و مجوز تیرپارک انجام شد تا درآمدی برای شهر باشد و انتظار داریم این مجوز داده شود زیرا دو سال است که از این محل درآمدی نداشتیم.

وی در ادامه به لزوم تجدیدنظر در طرح جامع شهری سرخس اشاره و عنوان کرد:  متاسفانه طرح جدید جامع شهری سرخس به جای آنکه توسعه یابد نسبت به نقشه قبلی کوچکتر شده است.

شهرکی گفت: بازگشایی خیابان ثارالله ۲۴ سال است که معطل مانده و الان به خاطر سه خانواده گیر کردیم و بارها جلسه گذاشتیم و قیمت‌هایی بالاتر را نیز به این خانواده‌ها اعلام کردیم و برای حل این مشکل ۲۰ میلیارد نیاز داریم تا بار ترافیکی خیابان امام خمینی (ره) کمتر شود.

رئیس شورای شهر سرخس با بیان اینکه اجرای فضای سبز را از ورودی شهر شروع کردیم، گفت: طرح بلوار امام جواد(ع) که بلوار ورودی شهر است از اداره راهداری به شورا و شهرداری داده شود تا در دو طرف از ورودی شهر تا آرامستان شهر پارک خطی و پیست دوچرخه ایجاد کنیم.

 ۹۵ درصد قبولی‌های کنکور در سرخس از مدارس دولتی بوده است

 

سرپرست آموزش و پرورش سرخس نیز در این جلسه با اشاره به نتایج خوب در کنکور سراسری، گفت: در شهرستان سرخس در کنکور سراسری در رشته‌های پزشکی، پیراپزشکی و دانشگاه فرهنگیان قبولی داشتیم و ۹۵ درصد قبولی در کنکور از مدارس دولتی بوده است.

احمد صفائی از واریز ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان سرانه به مدارس خبر داد و گفت: با توجه به لزوم صدور سند برای مدارس این موضوع نیز در حال انجام است و املاک آموزش و پرورش نیز ساماندهی شده است.

وی گفت: ۶۱۸۰ متر مربع توسط وزارت نفت فضای آموزشی با همکاری اداره کل نوسازی مدارس به آموزش و پرورش سرخس اضافه و ۴۰ کلاس به ظرفیت کلاس‌ها افزوده شد و دبیرستان الزهرا نیز با ۱۵ کلاس به زودی افتتاح می‌شود.

صفائی عنوان کرد: ۲۵ درصد مدارس سرخس یعنی ۱۸۰ کلاس تخریبی هستند که در این زمینه خیرین را پای کار آورده‌ایم.

سرپرست آموزش و پرورش سرخس از رشد اعتبارات این اداره در سال جاری به ۳۳ برابر نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت:  بودجه ساخت پروژه خانه معلم سرخس ۵۲ برابر افزایش داشته است و  همچنین برای تعمیرات مدارس ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص داده شده است.

وی گفت: در حوزه جمع آوری مدارس کانکسی، دو مدرسه در حال انجام است و در حوزه مدارس خیری نیز ۱۱ مدرسه خیری است که با وجود آنکه خیرین به تعهدات خود عمل کرده بودند اما سالهاست که مانده بودند و با حضور مدیرکل نوسازی آموزش و پرورش خراسان رضوی به زودی این اداره کل به تعهدات خود عمل می‌کند و تا این مدارس آماده شوند.

صفائی در پایان گفت: در حوزه نیروی انسانی مدارس مشکلی نداریم و کلاس‌های دورترین نقاط شهرستان نیز ساماندهی شدند.

پایان پیام/۷۰۰۷۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1538149

مهمترین اخبار ایران و جهان: