نیوز سیتی!
01 دی 1402 - 14:41

افزایش ۴۰ درصدی قیمت شیرخشک مغایر طرح جوانی‌جمعیت است

امام جمعه برازجان گفت: گرانی و افزایش ۴۰ درصدی قیمت شیر خشک مغایر با طرح جوانی جمعیت است،

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه،  با بیان اینکه گرانی و افزایش ۴۰ درصدی قیمت شیر خشک مغایر با طرح جوانی جمعیت است، اظهار داشت: هفته پیش با کمبود شیر خشک مواجه بودیم که در خطبه‌ها مطرح شد و عده‌ای از نمایندگان مجلس نیز از این وضعیت انتقاد کردند.

وی با تاکید براینکه توقع این بود که مشکل خانواده‌ها حل شود، افزود: متاسفانه در فاصله همین یک‌ماه به یک‌باره شیر خشک از ۷۳ هزار تومان به ۹۰ هزار تومان رسید.

مصلح ادامه داد: حالا که اعلام کردند مشکل شیر خشک با سهمیه‌بندی حل شده است، قیمت از ۹۰ هزار تومان به ۱۴۰ هزار تومان افزایش یافته است!

وی عنوان کرد: با این گرانی‌ها چطور توقع افزایش جمعیت و فرزندآوری را از مردم دارید! در حالی که با بی‌توجهی به وضع درآمد کارگر و کارمند، یک‌باره شیر خشک و اقلام موردنیاز خانواده‌ها را گران می‌کنید.

مصلح با بیان اینکه انتخابات مظهر قدرت ملی جمهوری‌اسلامی‌ایران است، گفت: انتخاباتی که از همان روزهای اول سال مورد توجه رهبر حکیم انقلاب‌اسلامی قرار گرفت و ایشان از ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ به آن اشاره کرده و دیدگاه‌های خود را در مناسبت‌های گوناگون مطرح کرده‌اند که آخرین آن، ۲۵آبان ماه و در دیدار با اعضای شورای نگهبان بود.

وی ابراز کرد: به نظر می‌رسد بهترین دست‌مایه برای تحلیل‌های دقیق و واقع‌بینانه، توجه به جان کلام امام جامعه و حرکت بر همان منش و روش است.

مصلح با تاکید بر اهمیت انتخابات  سال جاری، خاطرنشان کرد: انتخابات می‌تواند مظهر قوّت ملّی باشد اما اگر انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، درست برگزار نشود ضعف کشور، ملّت، دولت، مسوولین، آحاد مردم و کشور را نشان می‌دهد؛ هر چه ما ضعیف بشویم، تهاجم و فشار دشمنان ما بیشتر خواهد شد.

وی با اعلام اینکه اگر می‌خواهید جلوی فشار دشمن گرفته بشود، باید قوی بشویم، تاکید کرد: یکی از ابزارهای مهمّ قوّتِ کشور همین انتخابات است؛ مسوولانی که مرتبط که می‌دانم که تلاش می‌کنند اما باز هم راهبرد مشارکت و امنیّت و سلامت و رقابت انتخابات را مشخّص کنند تا انتخابات خوبِ سالمِ با مشارکت بالایی در آخر سال داشته باشیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1612449

مهمترین اخبار ایران و جهان: