نیوز سیتی!
11 آبان 1402 - 10:36

کارشناس علوم سیاسی: بیگانگان از صف‌های طولانی مردم در انتخابات احساس خطر می‌کنند

کارشناس ارشد علوم سیاسی گفت: نظام اسلامی همواره حمایت مردم را پشت سر خود داشته و بیگانگان وقتی صف‌های طولانی در انتخابات و حضور گسترده مردم را می‌بینند، احساس خطر می‌کنند.

محمد مهدوی، کارشناس ارشد علوم سیاسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی، شاخص‌های انتخاب اصلح را بارها بیان فرموده‌اند و مردم فهیم و بصیر ایران اسلامی نیز به‌خوبی شرایط حساس کنونی کشور را درک می‌کنند و قطعاً در انتخابات پیش‌رو حضور حداکثری آنها را شاهد خواهیم بود.

وی بیان کرد: مردم امروز باید شرایط را به‌خوبی درک و بهتر از همیشه اوضاع را تجزیه تحلیل کنند تا انتخابی اصلح داشته باشند.

این کارشناس ارشد علوم سیاسی بیان کرد: آنچه در انتخابات قابل جبران نیست و به‌عنوان یک تهدید مهم محسوب می‌شود، پایین بودن میزان مشارکت است. مشارکت اگر پایین باشد، برای کشورمان خسارتی جبران‌ناپذیر است و فرصت‌ها را تبدیل به تهدید خواهد کرد.

مهدوی بیان کرد: با پایین آمدن میزان مشارکت در انتخابات، نه‌تنها جلب منفعتی برای کشور و ملت ما صورت نمی‌گیرد؛ بلکه حتی برخی مشکلات و گرفتاری‌هایی نیز که رسانه‌های بیگانه به مردم القا می‌کنند، هرگز رفع نمی‌شوند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به پیشینه‌ای تاریخی از تحولات سیاسی ایران در زمان قاجار و بلایی که بیگانگان با عنوان دوستی و مهربانی بر سر کشورمان آوردند، اظهار کرد: ناصرالدین‌شاه پایگاه مردمی نداشت، در زمان او تظاهرات مملکتی و عمومی بسیاری به راه افتاد و کشت و کشتارهای فراوانی می‌شد و سرانجام هم با ترور از دنیا رفت. پس از او نیز در زمان پسرش، کل کشور دچار آشوب بود و همه این‌ها سبب شد تا بیگانگان همچون روسیه و انگلستان از این نقطه ضعف شاهان ایران سوءاستفاده کردند و اهداف خود را پی می‌گرفتند.

مهدوی بیان کرد: بیگانگان به ناصرالدین‌شاه می‌گفتند اگر می‌خواهی بمانی، پشتوانه مردمی نداری وما باید از تو حمایت کنیم و ناصرالدین‌شاه هم پذیرفته بود و این بیگانگان هر بار قسمتی از کشور را با همین مکر و حیله به تاراج می‌بردند.

وی گفت: از دست رفتن افغانستان و هرات و اعطای امتیاز کشتیرانی، نفت، بانک و ... همه از جمله مواردی است که در زمان ناصرالدین‌شاه به‌واسطه سوءاستفاده بیگانگان از شرایط و اوضاع و احوال آن دوران رخ داد؛ چون دیگر امیر کبیری وجود نداشت و ناصرالدین‌شاه هم مجبور بود این امتیازات را بدهد تا بر جای بماند.

این کارشناس ارشد علوم سیاسی اضافه کرد: این واقعیت تلخ در زمان رضاشاه نیز تکرار شد؛ چراکه او نیز پایگاه مردمی نداشت و از حمایت مردم برخوردار نبود. رضاشاه معروف به شاه چمدانی و تمام امیدش، آمریکا بود.

وی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی اوضاع به‌کل دگرگون شد و مردم خود تعیین سرنوشتشان را در دست گرفتند و به میدان آمدند، بیان کرد: اگر مشارکت مردم پشتوانه یک نظام حکومتی نباشد، نمی‌تواند دفع ضرر کند و مردم آن نظام باید آماده هرگونه آسیب و تهدیدی باشند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: اگر بیگانگان و مستکبرانی همچون آمریکا به کشورهایی نظیر عراق، افغانستان و لیبی به‌راحتی حمله می‌کند؛ چون برایشان محرز شده است که حکومت آنها فاقد پایگاه مردمی هستند.

مهدوی بیان کرد: دلیل اینکه آمریکایی‌ها جرأت حمله به ایران را ندارند؛ با اینکه دشمنی‌اش با ایران بیشتر از همه نقاط دنیاست و ایران خار چشم و استخوان گلویشان شده؛ بدین خاطر است که ایران از پایگاه مردمی برخوردار است.

وی بیان کرد: نظام اسلامی همواره حمایت مردم را پشت سر خود دارد و از این جهت، بیگانگان وقتی صف‌های طولانی در انتخابات و حضور گسترده مردم در تظاهرات را می‌بینند، احساس خطر می‌کنند.

این کارشناس ارشد علوم سیاسی تأکید کرد: بر مبنای تحلیل سیاسی و علمی، باید گفت اگر می‌خواهیم کشورمان از هرگونه تهدید و آسیبی مصون باشد، باید در انتخابات حضور باشکوه داشته باشیم.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1558549

مهمترین اخبار ایران و جهان: