نیوز سیتی!
21 آذر 1402 - 22:00

پدر شهید عبدالخالق اعصامی آسمانی شد

پدر شهید عبدالخالق اعصامی از شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس شهر ملاثانی شهرستان باوی آسمانی شد و به فرزند شهیدش پیوست.

به گزارش خبرگزاری فارس از ملاثانی، در آستانه سالروز شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) پدر شهید عبدالخالق اعصامی از شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس شهر ملاثانی شهرستان باوی آسمانی شد و به فرزند شهیدش پیوست.

زنده‌یاد عباس اعصامی پدر شهید عبدالخالق اعصامی از شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس شهر ملاثانی شهرستان باوی که در مرداد سال 1362 داغ فرزندش را دیده بود روز دوشنه 20 آذرماه سال 1402، پس از تحمل سال‌ها رنج فراق به فرزند شهیدش ملحق شد.

آیین تشییع پیکر پاک پدر شهید عبدالخالق اعصامی امروز سه‌شنبه 21 آذرماه  با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، رزمندگان دوران دفاع مقدس و جمعی از مسئولان محلی از مسجد صاحب الزمان(عج) شهر ملاثانی آغاز شد و تا گلزار شهدای این شهر شهیدپرور ادامه داشت.

پس از برگزاری آیین تشییع و وداع خانواده، بستگان، آشنایان و دوستان، پیکر پاک پدر شهید عبدالخالق اعصامی در گلزار شهدای ملاثانی آرام گرفت.

حسن نورانی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان ضایعه بزرگ ارتحال زنده‌یاد عباس اعصامی پدر شهید عبدالخالق اعصامی را به جامعه ایثارگران، به‌ویژه خانواده و بستگان آن عزیز سفر کرده تسلیت گفت و از درگاه خداوند رحمان و رحیم برای این پدر صبور، علو درجات و بهشت برین و برای بازماندگان صبر، اجر و سلامتی مسئلت کرد.

 

سرباز شهید عبدالخالق اعصامی یکم مهرماه سال 1341 در ملاثانی دیده به‌جهان گشود و در دوران جوانی به خدمت سربازی اعزام و سرباز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران شد.

با توجه به اینکه زمان سربازی این جوان خوزستانی مصادف با دوران هشت سال دفاع مقدس بود از سوی نیروی زمینی ارتش همراه با دیگر رزمندگان اسلام به جبهه اعزام شد.

پس از حضور در جبهه در یکم مردادماه سال 1362 در عملیات والفجر 2 شهد شیرین شهادت را نوشید و نام خود را در دفتر 24 هزار شهید استان خوزستان ثبت کرد.

شهید عبدالخالق اعصامی در سن 21 سالگی در منطقه عملیاتی حاج عمران به فیض شهادت نائل آمد و بنا بر وصیتش، پیکر پاکش در گلزار شهدای ملاثانی آرام گرفت.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1603049

مهمترین اخبار ایران و جهان: