نیوز سیتی!
11 آذر 1402 - 10:21

توسعه اقتصادی در گرو تربیت کارآفرینان جوان است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: پیمودن درست مسیر توسعه اقتصادی در استان نیازمند همراهی هرچه بیشتر کارآفرینان باسابقه و تربیت کارآفرینان جوان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری زنجان،حسین محمدی در آیین تجلیل از کارآفرینان برتر استان با بیان اینکه وجود کارآفرینان جوانان ما را به آینده استان امیدوارتر می کند، اظهار داشت: نباید این نگاه را که حل همه مشکلات برعهده دولت است، داشته باشیم چون نخبگان اقتصادی و کارآفرینان هم نقش مهمی در حل مسائل دارند و باید از ظرفیت آنها استفاده شود. 

معاون استاندار زنجان خاطرنشان کرد:تسهیلگری‌ها جزو وظایف اصلی دولت است ولی آموزش و تربیت کارآفرینان دردانشگاه‌ها و مراکزی مانند کانون کارآفرینان محقق می‌شود. 

وی با بیان اینکه این استان رشد اقتصاد قابل‌ توجهی را نسبت به ادوار گذشته تجربه کرده است، گفت: افزایش شاخص رشد اقتصادی به معنی افزایش تولید و افزایش تولید نیز مرهون برنامه‌ریزیزی است. 
محمدی ادامه داد: یکی راه‌های افزایش تولید در استان افزایش بهره‌وری واحدهای تولیدی است که در این‌خصوص کارآفرینان می‌توانند نقش مؤثری ایفا کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات در تعاملات اقتصادی در کشور اشاره کرد و گفت: واقعیت این است که در شرایط فعلی نمی‌توان اقتصاد کشور را از سیاست و مباحث جاری بین‌المللی تفکیک کرد و وقتی ما به دنبال پیاده‌سازی تمدن نوین اسلامی در مقابل تمدن نظام سلطه هستیم باید سختی‌های آن را تحمل کنیم. 

وی تصریح کرد: نظام سلطه بعد از جنگ جهانی دوم، اقتصاد دنیا را در اختیار گرفته و وقتی یک تفکر جدید در برابر آن قد علم می‌کند تحمل نکرده و بر آن هزینه‌ تراشی می ‌ند. 

پایان پیام/2308

منبع: فارس
شناسه خبر: 1590793

مهمترین اخبار ایران و جهان: