نیوز سیتی!
19 آذر 1402 - 10:06

خبر خوب| انجام نخستین عمل جراحی ارتوپدی در رضوانشهر

با تخصیص یک پزشک متخصص ارتوپدی در بیمارستان 32 تختخوابی رضوانشهر، نخستین عمل جراحی ارتوپدی در این بیمارستان به ثبت رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از رضوانشهر، حدوداً یک‌ماهه پیش بود که ۳۸ تن از پزشکان متخصص طی یک مراسمی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، فعالیت‌های سلامت‌محور طرح تعهد خود را در مراکز درمانی استان گیلان آغاز کردند. 

در میان ۳۸ تن از پزشکان متخصص توزیع‌شده، یک‌تن متخصص ارتوپدی بود که در راستای ایجاد توسعه متوازن و عدالت در درمان به بیمارستان شهدای رضوانشهر از سوی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تخصیص یافت. 

خوشبختانه با حضور یک پزشک متخصص ارتوپدی در رضوانشهر، اولین عمل جراحی ارتوپدی در بیمارستان شهدای این شهرستان انجام شد؛ عمل جراحی که پیش‌تر باید در مرکز استان، شهرستان‌های هم‌جوار و یا در بخش خصوصی انجام می‌شد.

دکتر محسن روحی متخصص جراحی ارتوپدی، اولین عمل جراحی ارتوپدی در اتاق عمل بیمارستان شهدای رضوانشهر را به انجام رسانده است.

به گفته این پزشک متخصص، این  عمل که جراحی CTS یا سندرم کارپال تونل  نام داشت بر روی مددجو آقا با ۵۸ سال سن انجام‌گرفته است.

پیش‌ازاین بیماران ارتوپدی نیازمند جراحی به مرکز استان ارجاع داده می‌شدند که  ازاین‌پس با حضور پزشک متخصص ارتوپدی در بیمارستان شهدای رضوانشهر، امکان جراحی‌های ارتوپدی در این مرکز درمانی فراهم آمده است.

خدمت پزشکان متخصص در مناطق کم برخوردار و نیازمند توجهِ گیلان؛ رویکردی که دولت سیزدهم با جدیت به دنبال آن بوده و آنچه در بضاعت داشته را در این مسیر گذاشته است. 

با حضور پزشکان متخصص در بیمارستان‌های کوچک‌مقیاس ۳۲ تختخوابی، نه‌تنها از ارجاع بیماران به مراکز درمانی پیشرفته‌تر مرکز استان پیشگیری می‌شود بلکه حضور این پزشکان موجب افرایش درآمد اختصاصی بیمارستان‌ها خواهد شد. 

به گزارش فارس، بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهدای رضوانشهر هم‌زمان با سفر رئیس‌جمهوری به استان گیلان، با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در روزهای آغازین سال ۱۳۹۶ افتتاح‌شده بود. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1599693

مهمترین اخبار ایران و جهان: