نیوز سیتی!
17 دی 1401 - 15:47

اتخاذ تصمیمات جسورانه برای رفع مشکل ترافیک ضروری است

همدان_رییس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان با بیان اینکه در حوزه ترافیک باید تصمیمات جسورانه اتخاذ شود، گفت: سهم حمل و نقل عمومی از سفرهای درون شهری همدان بسیار کم است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی حیدری در جلسه کمیسیون فنی عمرانی شورا با حضور تعدادی از نمایندگان تاکسی داران به منظور بیان مشکلات آنها، اظهار کرد: مشکلات تاکسی‌داران قابل توجه بوده و باید راهکارهایی به منظور رفع آنها اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه در این جلسه عمده مشکلات ناوگان تاکسیرانی مطرح شد، گفت: شورا نیز در راستای منافع و حقوق رانندگان تاکسی اقداماتی داشته و امسال برای اولین بار مصوبه نرخ‌گذاری را بدون ارسال به ستاد تنظیم بازار پس از بازگشت از هیأت تطبیق ابلاغ کرد و افزایش بیشتری نیز نسبت به سال‌های گذشته داشت.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان بیان کرد: موضوع ترافیک یکی از مشکلات تاکسی‌داران است که این مورد به دلیل افزایش سالانه ۲۰ هزار خودرو بدون از رده خارج شدن خودروهای فرسوده موجب تشدید ترافیک در سطح شهر شده است.

حیدری با انتقاد از غیرفعال بودن دوربین‌های ثبت تخلف در چهار خیابان منتهی به میدان امام (ره) در رینگ مرکزی شهر، افزود: ۱.۵ سال از عمر شورای ششم گذشته و معتقدیم محدوده طرح ترافیک در طرح جامع ترافیک باید بزرگ‌تر شده و بسیاری از خیابان‌ها یک طرفه شود.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه ترافیک باید تصمیمات جسورانه اتخاذ شود، تصریح کرد: سهم حمل و نقل عمومی از سفرهای درون شهری همدان بسیار کم بوده و وظیفه شهرداری است که ناوگان حمل و نقل عمومی را به لحاظ کیفی و کمی توسعه دهد.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان یادآور شد: به سهم خود به دلیل وضعیت موجود ناوگان تاکسیرانی و مشکلات مطرح شده از تاکسی‌داران عذرخواهی می‌کنم چراکه این قشر در بحث ارائه خدمات ولی نعمتان شورا و مسئولان هستند.

حیدری با بیان اینکه ناوگان اتوبوسرانی نیز وضعیت مطلوبی در همدان ندارد، خاطرنشان کرد: امید است طی مدت باقی مانده از عمر شورای ششم با اتخاذ تدابیر و سیاست‌هایی بتوانیم چند مشکل عمده از مشکلات ناوگان حمل و نقل عمومی را حل کنیم.

وی در خصوص پیشنهاد نماینده تاکسی‌داران مبنی بر نرخ‌گذاری ۶ ماهه نیز گفت: در صورتی که بتوانیم نرخ‌گذاری را هر ۶ ماه و متناسب با شرایط اقتصادی در طول سال داشته باشیم دغدغه تاکسی‌داران نیز تا حدودی رفع خواهد شد.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان خطاب به مسئولان ناوگان تاکسیرانی اظهار کرد: امسال باید بحث نرخ‌گذاری کرایه تاکسی‌ها زودتر و با نظرسنجی از مسئولین خطوط انجام شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 960749

مهمترین اخبار ایران و جهان: