نیوز سیتی!
24 دی 1401 - 18:03

واسیلی نبنزیا: اوکراین به شرکت نظامی خصوصی ناتو تبدیل شده است

نماینده روسیه در سازمان ملل گفت که اوکراین به یک شرکت نظامی خصوصی متعلق به ناتو تبدیل شده و نشست‌هایی که غرب در شورای امنیت درباره اوکراین برگزار می‌کند، جشنواره ریاکاری است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد تأیید کرد که اوکراین به یک شرکت نظامی خصوصی متعلق به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تبدیل شده است.

بر اساس این گزارش، «واسیلی نبنزیا» در نشست شورای امنیت برای بررسی تحولات اوکراین گفت: اوکراین به یکی از شرکت‌های نظامی خصوصی وابسته به ناتو تبدیل شده است و به آن پول می‌دهند، تسلیحات و گزارش‌های اطلاعاتی در اختیارش می‌گذارند و اهدافی را که باید مورد حمله قرار دهد، مشخص می‌کنند.

وی ادامه داد: کی یف اکنون در این توهم است که به لطف کمک‌های نظامی ناتو، می‌تواند روسیه را شکست دهد. اجلاس صلحی که رژیم کی‌یف خواستار آن است، تبلیغاتی توخالی و جدا از واقعیت است و نشست‌هایی که غرب در شورای امنیت درباره اوکراین برگزار می‌کند جشنواره ریاکاری است. رژیم اوکراین در حال حاضر در حال تسریع ایده برگزاری نشست صلح است تا با تمام ابزارهای ممکن نشان دهد که روسیه خواهان صلح نیست.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد: مسکو درخواست تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد در هفدهم ماه جاری را دارد، زیرا رژیم کی یف به دنبال تخریب کلیسای ارتدوکس اوکراین است و مخالفانش را تعقیب می‌کند. رژیم اوکراین با همدستی کشورهای غربی به یک «دیکتاتوری استبدادی» و مانع بزرگی برای صلح تبدیل شده است.

واسیلی نبنزیا همچنین درباره عواقب جدی که اقدامات غرب در اوکراین ممکن است برای صلح و امنیت منطقه داشته باشد، هشدار داد.

پیش از این، «دیمیتری پولیانسکی» معاون اول نماینده روسیه در سازمان ملل متحد اعلام کرده بود که شورای امنیت سازمان ملل متحد در هفدهم ماه جاری به ابتکار روسیه جلسه‌ای درباره اوکراین برگزار می‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 976849

مهمترین اخبار ایران و جهان: