نیوز سیتی!
30 بهمن 1401 - 10:25

شناسایی ۱۲هزار هنرمند صنایع‌دستی در مازندران

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به شناسایی ۱۲هزار هنرمند صنایع دستی در استان، گفت: هنرمندان مازندرانی فعال در حوزه صنایع دستی، شناسنامه‌دار می‌شوند.

حسین ایزدی معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری با اشاره به اینکه قصد داریم برای نیمه شعبان نمایشگاه ملی صنایع دستی را در مرکز استان برپا کنیم، اظهار کرد: این نمایشگاه از ۱۶ تا ۲۰ اسفندماه امسال در پارک ولایت ساری برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه برپایی نمایشگاه‌های بهاره را نیز خواهیم داشت، افزود: این نمایشگاه‌ها از ۲۵ اسفند آغاز شده و تا پنجم فروردین ادامه خواهد شد که البته برنامه‌ریزی‌ها باتوجه به شرایط ماه‌ مبارک رمضان خواهد بود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران به فراخوان ثبت‌نام هنرمندان صنایع دستی استان اشاره و تصریح کرد: تاکنون ۱۲هزار نفر هنرمند صنایع دستی در استان شناسایی کردیم که به اعتقادمان تعداد هنرمندان ما به‌ویژه در روستاها بیش از این تعداد هستند.

ایزدی بیان کرد: تمامی افرادی که در زمینه صنایع دستی فعالیت می‌کنند برای بارگذاری مدارک خود به سایت وزارت‌خانه‌های میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری و تعاون، کار و رفاه اجتماعی در قسمت مشاغل خانگی مراجعه کنند.

وی گفت: پس از راستی آزمایی فعالان این عرصه شناسنامه‌دار می‌شوند و می‌توانند از حمایت های دولتی در قالب تسهیلات برخوردار شوند و یا در صورت نیاز آموزش‌های حرفه‌ای را به آنها ارائه می‌شود.

 پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1044005

مهمترین اخبار ایران و جهان: