نیوز سیتی!
02 اسفند 1401 - 15:15

صرفه جویی 20 میلیاردی با اجرای خشکه منظر/ همه شهر پیور و سنگ نمی‎‌شود!

عضو شورای شهر زنجان با بیان اینکه اجرای خشک منظر در شهر علاوه بر کاهش مصرف آب موجب کاهش نیروی انسانی شهرداری نیز می‌شود، گفت: برآورد صرفه جویی منابع در این بخش حدود 20 میلیارد تومان در سال است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، منصور مرادلو، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر زنجان در هفتاد و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان با بیان اینکه برای اجرای آبیاری مکانیزه تا کنون بیش از 3 میلیارد تومان تجهیزات خریداری شده است، اظهار کرد: ۸۲ هکتار از فضای سبز در شهر زنجان نیازمند اجرای طرح آبیاری مکانیزه است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر زنجان از حذف چمن از رفیوژها و جایگزینی آن با خشک منظر خبر داد و گفت: در شهر زنجان با بحران آب مواجه هستیم و این نوع اقدامات در راستای جلوگیری از مصرف بالای منابع آبی است.

وی با بیان اینکه اجرای خشک منظر در شهر علاوه بر کاهش مصرف آب موجب کاهش نیروی انسانی شهرداری نیز می‌شود، اضافه کرد: برآورد صرفه جویی منابع در این بخش حدود 20 میلیارد تومان در سال است.

مرادلو ضمن اشاره به جزئیات قرارداد اجرای طرح آبیاری مکانیزه اضافه کرد: این قرارداد ظرف مدت ۹ ماه در ۸۲ هکتار از وسعت فضای سبز شهر زنجان اجرایی خواهد شد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر زنجان در ارتباط با بحث کاشت نهال در منازل شهروندان از سوی شهرداری نیز گفت: فقط 150 درخواست در این زیمنه داشتیم که انتظار داریم مشارکت بیشتر شود.

رئیس شورای شهر زنجان نیز در توضیح بیشتر این طرح گفت: منظور از کاهش نیرو در شهرداری تعدیل نیرو نیست، بلکه منظور بازنشستگی تعدادی از نیروهای شهرداری است و اینکه دیگر نیرویی اضافه نخواهد شد.

درجلسه امروز شورای شهر علاوه بر موضوع مکانیزه کردن آبیاری سطح شهر بحث استفاده از تلویزیون شهری نیز مطرح و تصویب شد.

پایان پیام/73005

منبع: فارس
شناسه خبر: 1048393

مهمترین اخبار ایران و جهان: