نیوز سیتی!
18 اردیبهشت 1402 - 13:41

موکب مردمی عزاداران امام صادق دهستان باباامان بجنورد برپا می‌شود

بجنورد_ رئیس هیات عامل مرکز نیکوکاری شهدای دهستان باباامان گفت: موکب مردمی طبخ آش نذری دهستان باباامان بجنورد همزمان با ظهر سالروز شهادت امام صادق برگزار می شود.

محمدحسن جعفرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره برپایی ایستگاه صلواتی و موکب پخت و توزیع آش نذری در دهستان باباامان بجنورد اظهار کرد: همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) آئین طبخ و توزیع آش نذری با همت مردم دهستان باباامان از توابع شهرستان بجنورد برگزار می‌شود.

رئیس هیأت عامل مرکز نیکوکاری شهدای دهستان باباامان به جزئیات این حرکت مردمی اشاره کرد و گفت: این آئین با همیاری مردم روستاهای دهستان باباامان از جمله کوه‌کمر، طراقی ترک، جمی، پیغو، چهارخروار، باباامان و حمید در روز سه شنبه ۲۶ اردیبشهت ماه و به مناسبت یادواره شهدای این دهستان اجرا می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه آئین طبخ آش نذری این دهستان برای نخستین برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این برنامه در مسیر گذر زائران رضوی از خراسان شمالی اجرایی می‌شود و پذیرای مردم مرکز استان در ظهر روز شهادت خواهند بود.

جعفرزاده از برپایی موکب‌های مناسبتی در سالروز ولادت امام رضا (ع) و همزمان با دهه کرامت خبر داد و گفت: این برنامه‌ها نیز با حضور مردم و خدمت رسانی به زائران علی بن موسی الرضا (ع) انجام می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1197405

مهمترین اخبار ایران و جهان: