نیوز سیتی!
19 خرداد 1402 - 14:13

دیدار رئیس جمهور ازبکستان با رئیس «فائو» در ایتالیا

رئیس جمهور ازبکستان در چارچوب سفر به ایتالیا از مقر فائو بازدید و با مدیر کل این سازمان دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان در چارچوب سفر به ایتالیا از مقر فائو بازدید و با «چو دونگیو» مدیر کل این سازمان دیدار و اولویت‌های همکاری های عملی با این سازمان را تعیین کرد.

در این دیدار ابعاد عملی گسترش همکاری های ازبکستان با این موسسه مهم تخصصی بین المللی، در درجه اول در زمینه های مهمی مانند نوسازی مجتمع کشاورزی و تامین امنیت غذایی مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس جمهور ازبکستان همچنین با رضایتمندی به نتایج همکاری های مثمر ثمر در سال های اخیر اشاره کرد.

وی ادامه داد: دفتر فائو در ازبکستان با موفقیت فعالیت می‌کند و طی چند سال گذشته سبد پروژه‌های همکاری سه برابر افزایش یافته است.

طرفین همچنین علاقمندی خود را به گسترش بیش از پیش مشارکت در شرایط تشدید خطرات فزاینده امنیت غذایی جهانی ابراز داشتند.

تنظیم یک برنامه جدید همکاری های متقابل تا سال 2030 میلادی مبنی بر اجرای پروژه ها و مراسم‌های معین در زمینه های امنیت غذایی، تحقیقات علمی بنیادی، دیجیتالی سازی کشاورزی، کمک به حل و فصل مشکلات محیط زیست منطقه دریاچه آرال از جمله زمینه های اولویت دار تعیین شد.

همچنین مسایل تمهیدات نشست بین المللی آتی در سطح عالی زیر نظر فائو در شهر «سمرقند» نیز مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر کل سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد اصلاحات در دست انجام در ازبکستان را مبنی بر نوسازی بخش کشاورزی بسیار ارزشمند خواند و از آن حمایت کرد.

رئیس جمهور ازبکستان در پایان این دیدار برای مدیر کل در انتخابات آتی رئیس فائو در ماه جولای سال جاری میلادی آرزوی موفقیت کرد.

ازبکستان در سال 2001 میلادی عضو سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد شده است. در سال 2014 میلادی در شهر تاشکند نمایندگی این سازمان افتتاح شده است.

سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد در زمینه های مبارزه با قحطی، افزایش حاصلخیزی و ثبات کشاورزی، جنگلداری و ماهی پروری، کاهش فقر در مناطق روستایی فعالیت می‌کند. 

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1272893

مهمترین اخبار ایران و جهان: