نیوز سیتی!
04 خرداد 1402 - 11:41

صندوق کارآفرینی امید چهارمحال و بختیاری برای 400 هنرمند صنایع دستی اشتغال‌زایی کرد

مدیر صندوق کارآفرینی امید چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۱۲۶ درصد سهمیه تسهیلات صنایع‌دستی این صندوق در سال گذشته جذب شد، گفت: با پرداخت این میزان تسهیلات زمینه اشتغال مستقیم برای ۴۰۰ نفر در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی چهارمحال و بختیاری فراهم شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری، پژمان نوروزی در نشست با مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۲۶ درصد سهمیه تسهیلات صنایع‌ دستی صندوق کارآفرینی امید این استان در سال گذشته جذب شد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید چهارمحال و بختیاری ادامه داد: سهمیه تسهیلات صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی استان از محل تبصره ۱۸ در سال ۱۴۰۰ برابر ۲۳۰ میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: سال گذشته با پیگیری‌های انجام شده ۲۹۰ میلیارد ریال تسهیلات صنایع‌ دستی در چهارمحال و بختیاری جذب و پرداخت شد که ۶۰ میلیارد ریال بیشتر از سهمیه استان بوده است.

نوروزی اضافه کرد: با پرداخت این میزان تسهیلات زمینه اشتغال مستقیم برای ۴۰۰ نفر در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی چهارمحال و بختیاری فراهم شد.

پرداخت ۴۲۹ میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه و رونق صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان

علیرضا جیلان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری در ادامه این نشست گفت: در سال گذشته در مجموع ۴۲۹ میلیارد ریال انواع تسهیلات از منابع مختلف برای توسعه و رونق صنایع‌دستی و هنرهای سنتی این استان پرداخت شد.

وی افزود: از این مبلغ ۱۸۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در حوزه مشاغل خانگی و ۲۴۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در بخش تبصره ۱۸ بوده است.

جیلان اضافه کرد: سال گذشته بر اساس آمار سامانه رصد زمینه اشتغال یک‌هزار و ۱۹۹ نفر و بر اساس مجوزهای صادر و تمدید شده زمینه اشتغال یک‌هزار و ۹۹۴ نفر در چهارمحال و بختیاری فراهم شده است.

وی عنوان کرد: در سال گذشته ۲ فقره پروانه تولید کارگاهی، ۲ هزار و ۷۲۷ فقره پروانه تولید انفرادی، ۳۶ فقره اعلامیه تاسیس کارگاه و ۸۴۸ کارت شناسایی برای هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان صادر شد.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری توضیح داد: در این مدت ۳۱ فقره پروانه تولید کارگاهی، یک‌هزار و ۶ فقره پروانه تولید انفرادی، ۱۱ فقره اعلامیه تاسیس کارگاه و هفت کارت شناسایی برای هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان تمدید شده است.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1237549

مهمترین اخبار ایران و جهان: