نیوز سیتی!
13 خرداد 1402 - 21:09

امام خمینی (ره) ایران را به یک کشور عزتمند و مقتدر تبدیل کرد

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه با بیان اینکه امام خمینی(ره) به پشتوانه اسلام انقلاب کرد، گفت: امام خمینی (ره) ایران را به یک کشور عزتمند و مقتدر تبدیل کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدطیب صحرایی ظهر شنبه در آئین بدرقه اعزام کاروان‌های مردمی برای شرکت در مراسم بزرگداشت ارتحال ملکوتی بنیان گذار انقلاب اسلامی و تجدید میثاق با آرمان‌های والای حضرت امام خمینی (ره)، اظهار کرد: با گذشت چند دهه از رحلت حضرت امام (ره) می‌توان با قطعیت عنوان کرد که هیچ نگاه سیاسی بدون برخورداری از یک پشتوانه عظیم اعتقادی و دینی نمی‌تواند چنین دلدادگی، عشق و علاقه‌ای را در میان یک ملت ایجاد کند.‌

وی افزود: در دنیا صدها و هزاران رهبر سیاسی آمده‌اند و رفته‌اند که برخی از آنها در کشور خود مدتی معروف و محبوب بوده‌اند و یا در دنیا هم اثرگذار بوده‌اند ولی با اتمام دوران صدارت، خیلی زود به تاریخ پیوسته‌اند و امروز تنها می‌توان در لابلای کتاب‌ها ردی از آنها یافت.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: عشقی که امروز در ایران اسلامی نسبت به حضرت امام خمینی (ره) موج می‌زند یک عشق ذوقی، سلیقه‌ای و یا نژادی نیست و ریشه در فطرت ما دارد.

صحرایی عنوان کرد: در همین کشور ایران، افراد بسیاری در سده‌ها و هزاره‌های گذشته آمدند و پس از مدتی قدرت نمایی، رفتند و امروز من و شما حتی نامشان را هم نمی‌دانیم.

وی ادامه داد: در تاریخ دنیای معاصر یک شخصیت برجسته و والا به نام حضرت امام (ره) ظهور کرده که نام ایران اسلامی و ملت سرفراز آن را در دنیا زنده کرده و به آن هویت بخشیده است‌.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) کرامت و عزت ما را در جهان افزایش داده است، گفت: این اجتماع عظیمی که هر ساله در ۱۴ و ۱۵ خرداد در حرم امام خمینی (ره) گرد هم می آیند در واقع این پیام را به دنیا می‌دهند که ما همچنان عاشقانه این شخصیت بزرگ تاریخ اسلام و بشریت را دوست داریم.

صحرایی بیان کرد: مردمی که عاشقانه در مراسم ارتحال حضرت امام حاضر می‌شوند در واقع عاشق استقلال و عزت خویش هستند و این راه سعادت را حضرت امام برای ما باز کرد.

وی اضافه کرد: مردم ایران با وجود برخورداری از یک تاریخ، فرهنگ و تمدن غنی، سال‌ها تحقیر شده بودند و حضرت امام (ره) آمدند و گفتند که کسی حق ندارد این مردم را تحقیر کند و ایرانی و مسلمان باید در دنیا عزت و کرامت داشته باشد.

صحرایی با تاکید بر اینکه مسیر عزت و اقتدار ایران اسلامی همچنان تداوم دارد در ادامه گفت: مردم ما امروز عاشقانه مرید و مطیع رهبر معظم انقلاب هستند زیرا خواست ایشان ادامه همین خط است و راه سعادت، نجات و عزت در دنیا و آخرت همین راه است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1259849

مهمترین اخبار ایران و جهان: