نیوز سیتی!
21 دی 1402 - 23:54

عدم تبدیل مسکن روستایی به ساخت ویلای تفریحی

محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه پنج‌شنبه 21 دی‌ماه در نشست شورای مسکن استان گفت: باید شناسایی دقیق بر روی متقاضیان صورت بگیرد تا امکان برای جولان و ساخت ویلاهای تفریحی ایجاد نشود.

محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه امروز پنجشنبه ۲۱ دی‌ماه در نشست شورای مسکن استان که با حضور معاون عمرانی استاندار و مدیران دستگاه‌های عضو برگزار شد؛ اظهار کرد: خوشبختانه در حوزه مسکن استان، طرح‌های مختلفی ازجمله نهضت ملی مسکن در حوزه شهری و روستایی، احیای بافت فرسوده و ... در حال انجام است.

 وی افزود: حجم بزرگی از کار و تلاش در این حوزه در جریان است و باید در کنار ظرفیت‌ها و فرصت‌ها، تهدیدها هم شناسایی شوند و دوراندیشی‌های لازم در این حوزه انجام گیرد.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: طبق مصوبه شورای مسکن استان، در تمام مراحل اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن از زمان تخصص زمین گرفته تا آماده‌سازی و تخصیص واحدها و بهره‌برداری و واگذاری به مردم، باید با شفافیت کامل همراه باشد.

وی ادامه داد: تمامی مراحل طرح‌ها باید به‌خوبی اطلاع‌رسانی شود و همه در جریان کار قرار بگیرند.

صحرایی ضمن اشاره به این که پروژه‌های مسکن ملی نباید در زمین‌های درجه‌یک کشاورزی جانمایی شوند و اولویت با زمین‌های درجه ۳ و منابع طبیعی است وهمچنین این‌که متقاضیان شناسایی دقیق شود، بیان داشت: نباید اجازه داد افرادی با استفاده از امتیازات طرح نهضت ملی مسکن، روستاهای نزدیک شهرها را تبدیل به عرصه‌ای برای ساخت ویلاهای تفریحی کنند.

وی با بیان این‌که زمین‌های روستایی برای ما بسیار ارزشمند و دارای اهمیت هستند و در واگذاری آن‌ها بسیار دقت کرد، گفت: در کنار این برنامه‌ها، طرح‌های ویلاسازی و شهرک‌سازی برای قشر برخوردار جامعه هم در دست طراحی است که در مورد آن‌ها در آینده اطلاع‌رسانی می‌شود‌‌.

در دویست و بیست و پنجمین جلسه شورای مسکن استان گزارش بنیاد مسکن در خصوص پروژه‌های نهضت ملی مسکن روستایی ارائه شد.

همچنین گزارشی از عملکرد سامانه نهضت ملی مسکن و عملکرد دستگاه‌های خدمات‌رسان (آبفا، برق، گاز...) در طرح نهضت ملی مسکن استان ارائه شد‌.

پایان پیام/ و

منبع: فارس
شناسه خبر: 1634705

مهمترین اخبار ایران و جهان: