نیوز سیتی!
18 بهمن 1402 - 07:02

۳۸۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ۳۵ شهرداری در گلستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت: اعتبارات امسال ۳۵ شهرداری استان گلستان نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد ۱۰۰ درصدی داشته و از هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در سال جاری رسیده است.

به گزارش خبرنگار فارس از گرگان، سیدمهدی مهیایی، شامگاه سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهارکرد: یکی از موضوعات مهم در توسعه استان افزایش اعتبارات عمرانی به ویژه در حوزه زیرساخت‌ها بوده که در دولت سیزدهم تلاش زیادی برای افزایش ان برای استان‌های کمتر توسعه یافته شده‌است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان تصریح کرد: در دو سال آخر دولت قبلی اعتبارات عمرانی استان گلستان از محل منابع ملی، استانی و داخلی چهار هزار میلیارد تومان بود که در دو سال اول دولت سیزدهم این مبلغ به ۱۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

وی بیان کرد: ۶۰ درصد از بودجه و اعتبارات شهرداری ها هرساله صرف امور عمرانی و ۴۰ درصد صرف امور هزینه‌های جاری می‌شود که اعتبارات شهرداری‌ها از مبلغ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ افزایش پیدا کرده‌است.

مهیایی با اشاره به سفر اول و دوم رئیس‌جمهور به استان گلستان ادامه داد: بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان در سفر اول و دوم رئیس‌جمهور به استان گلستان در حوزه اعتبارات عمرانی مصوب شد که از این اعتبار، مبلغ ۱۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در قالب ۱۱۸ مصوبه در سفر اول و ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در قالب ۱۳۰ مصوبه در سفر دوم مصوب شده‌است.

وی گفت: در ارزیابی‌های انجام شده از ۳۵ شهرداری استان گلستان در کشور ۲۰ شهرداری رتبه عالی و ۱۵ شهرداری رتبه عادی گرفتند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان بیان کرد: اعتبارات عمرانی ۹۲۰ دهیاری استان گلستان ۳۱۵ میلیارد تومان است که در ارزیابی‌ دهیاری‌ها نیز تعداد ۴۲۰ دهیاری رتبه عادی و مابقی رتبه عادی دریافت کردند.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1663605

مهمترین اخبار ایران و جهان: