نیوز سیتی!
15 مهر 1402 - 12:28

سردار معروفی: دشمن در زمین و آسمان مبهوت قدرت ایران شده است

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین گفت: به فضل الهی و برکت مجاهدت شهدا امروز ایران اسلامی به جایی رسیده که دشمن هم در هوا و فضا و هم در دریا و خاک مبهوت قدرت ماست.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سردار حسین معروفی صبح امروز در همایش دبیران کنگره شهدای کشور با تقدیر از زحمات فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) در برگزاری کنگره دوم شهدا در استان همدان اظهار کرد: در آغاز سخنم یاد پیام امام در سال ۶۶ افتادم که به حجاج فرمودند "ای نشستگان به درگاه خدا، برای ایستادگان مقابل دشمن خدا دعا کنید" آن روز جنگ نابرابری برابر دشمن داشتیم که البته آن پیام گهربار برای امروز هم صادق است. 

وی با بیان اینکه امروز دشمن خبیث، ذائقه و فکر جامعه را مورد هدف قرار داده است گفت: ترویج یادمان و گفتمان عاشورایی شهدا می‌تواند ابزار مهمی در مقابله جدی با دشمن خبیث باشد.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج برگزاری کنگره‌های شهدا، یادواره‌ها، برنامه‌های آبرومحله و ... باید منجر به این شود که معجزه بزرگ و عاشورایی قرن نه فراموش شود و نه تحریف افزود: شکل‌ انجام کار خیلی مهم است تا این معجزه به فراموشی سپرده نشود و جلوی تحریف جزئیات دفاع مقدس نیز از سوی معاندان گرفته شود.

وی با بیان اینکه کار در مکتوبات و تولیدات در کنگره‌ها مهم است که رهبری هم به آن تاکید دارند افزود: تمام افرادی که مسئولیت داریم باید توجه کنیم که گاهی ما را درگیر شکل کار می‌کنند تا به نقطه عطف و هدف اصلی نرسیم.

معروفی با بیان اینکه برگزاری یادواره‌ها خوب است اما مهمتر قرارگیری انسان در مسیر شهدا و این تفکر است تصریح کرد: در برگزاری یادواره‌های شهدا نیاز به یک فرایند داریم که در برخی استان‌ها این فرایند خوب ظاهر شده و در برخی استان‌ها نیاز به کار دارد.

وی با بیان اینکه ما امروز از خیلی شهدا در حد یک زندگی‌نامه مطلب داریم اظهار کرد: آن چه که می‌تواند اثرگذار باشد، این است که بانک اطلاعاتی اطلس استان را باید دقیق در دسترس داشته باشیم.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج فرایند اول را جمع‌آوری اطلاعات دانست و گفت: قرار نیست امروز همه اطلاعات و داشته‌ها را در قالب فیلم و کتاب و .. تولید کنیم. شاید یک سوژه برای ۱۰ سال آینده نیاز است.

وی فرایند دوم را تجزیه و تحلیل عنوان کرد و افزود: ما نیاز به تجزیه و تحلیل قوی داریم که درگیر یک زمان خاص مثل گذشته نباشد ضمن اینکه تجزیه و تحلیل باید جامعیت داشته باشد.

معروفی با بیان اینکه برنامه‌ریزی مولفه بعدی است که باید شامل برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت باشد اظهار کرد: باید بدانیم قرار است بعد از کنگره چه کاری کنیم؟.

وی با اشاره به اینکه هنوز گره ذهنی بعضی از جوانان ما در خصوص جنگ و دفاع مقدس باز نشده است گفت: چند درصد از جوانان می‌دانند که وزارت جنگ دوران شاهنشاهی به وزارت دفاع در جمهوری اسلامی تغییر کرده؟ این‌ها مهم است که باید امروز به آنها بپردازیم، انشقاقی که امروز دشمن در جامعه می‌اندازد را باید پاسخ دهیم.

 معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج با بیان اینکه باید به مردم این پیام را انتقال دهیم که در جنگ تمام اقوام به دفاع رفتند اظهار کرد: فرایند آخر نیز بازخوردگیری از برگزاری برنامه‌هاست.

وی با بیان اینکه یک هفته بعد از اجلاسیه باید متولیان جلسه بگذارند، تحلیل کنند و ببینند کجا ضعف بوده و کجا قوت تاکید کرد: در بازخوردگیری نکات مهمی هست که بعد از کنگره باید به آن پرداخته شود.

معروفی با بیان اینکه کار دلی خیلی مهم است بیان کرد: دل را باید درگیر کنیم تا کارها به بهترین شکل انجام شود، با قرارداد و روال اداری نمی‌شود شهدایی کار کرد. 

وی با اشاره به اینکه مردم را باید درگیر کار کنیم اظهار کرد: زیبایی دوران دفاع مقدس هم در این بود که نقش اصلی را در جنگ و مواجهه با دشمن مردم بر عهده داشتند. در جنگ همین مردم پای انقلاب اسلامی ماندند و امروز هم باید مردم را درگیر کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج با بیان اینکه جوانان اصل و پایه کار هستند افزود: چندین بار رهبری ناکید کرده‌اند که جوان مومن و انقلابی را باید پای کار بیاوریم.

وی با بیان اینکه کنگره شهدا محل ترویج فتوحات نظام اسلامی است افزود: در جنگ تحمیلی تمام دنیا با هم مقابل ایران تنها جمع شدند اما نهایتش چه شد؟ یک فتح بزرگ. پس قرار است در کنگره‌ها به مردم هویت بگیریم و همه از این هویت لذت ببریم.

فتوحی تجلیل از پیشکسوتان جهاد و شهادت و شهدا را در کنگره‌ها مهم عنوان کرد و برطرف کردن شبهات در بین نسل جوان را مهم دانست.

وی با بیان اینکه امروز خیلی از جوانان سوال می‌کنند مگر جنگ نبوده، پس چرا دفاع مقدس؟ گفت: پاسخ این است که باید دید چه چیزی جنگ را دفاع مقدس کرد، آن فرهنگ عاشورایی بود که امروز دفاع مقدس مثل کربلا در تاریخ ماندگار شده است.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج با بیان اینکه امروز در برابر شهدا زانو می‌زنیم گفت: اقتدار و عزت ملت ایران در کربلای ۵ معنا شد. جایی که تمام اسلام با تمام کفر جنگید. جایی که جنگ تن با تانک بود که خروجی آن هم به قطعنامه ۵۹۸ منجر شد.

وی با بیان اینکه طبق منویات مقام معظم رهبری باید زیباسازی گذشته و دفاع مقدس را به زیبایی‌های امروز پیوند بزنیم اظهار کرد: با تکیه بر ایمن‌سازی دیروز، امروز ایران اسلامی به فضل الهی به جایی رسیده که دشمن هم در هوا و فضا و هم در دریا و خاک مبهوت قدرت ماست.

معروفی با بیان اینکه روزی دشمنان با وقاحت کشتی‌های ما را می‌زدند اما امروز امن‌ترین ترددها را به برکت مجاهدت‌ شهدا داریم گفت: با درخشش وحدت بود که پیروزی نائل شد. همه اقوام و مذاهب در دفاع از وطن نقش داشتند و باید این نقش‌ها را برجسته کنیم.

وی با بیان اینکه دشمن می‌خواهد این وحدت را بگیرد اما باید بدانیم وحدت از نان و آب واجب‌تر است گفت: شرط جهاد نیز در گذشت و عبور از خود است. جهاد یعنی "باید دیده نشوی تا بتوانی"، جهاد محل عافیت‌طلبی نیست پس باید جهاد واقعی که برگرفته از فرهنگ ناب دفاع مقدس است را ترسیم کنیم. 

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج با بیان اینکه باید مبلغ ناموس‌پرستی که خروجی بزرگ دفاع مقدس بود، باشیم اظهار کرد: فهرستی از ارزش‌های دفاع مقدس مثل کرامت انسانی و دفاع از خاک و اهل‌بیت(ع) و تمام این‌ها یک ارزش بزرگ است، اما این نکته که در جنگ، ناموس ایرانی را حفظ کرده و دامنش را پاک نگه داشتیم همین موضوع نیز به تنهایی بسیار ارزشمند است.

وی بیان کرد: تمام اشرار عالم و اردوگاه شرق و غرب علیه ما بسیج شدند اما ۱۸۸ هزار شهید دادیم و‌ اجازه ندادیم پای نحس دشمن به خاک و دست نحسش به دامن پاک ناموس ایرانی برسد

معروفی با بیان اینکه امروز می‌خواهند زیبایی را از زن عفیف ایرانی بگیرند که باید حواسمان باشد تاکید کرد: باید بدانیم که زیبایی در عفت و حجاب دختران و زنان است.

وی با اشاره به اینکه باید به ناموس پرستی که خروجی مهم دفاع مقدس است، بپردازیم اظهار کرد: همه دیدیم که در سوریه با ناموس مسلمین چه کردند. اما حاج قاسم که شیعه و دلسوخته واقعی است, آنجا هم به میدان آمد تا کرامت ناموس مسلمانان حفظ شود.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1530205

مهمترین اخبار ایران و جهان: