نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 08:08

قدرت مساجد از هر نهاد فرهنگی دیگری بیشتر است

امام جمعه بهمئی گفت: قدرت مساجد از هر نهاد فرهنگی دیگری بیشتر است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بهمئی، امام جمعه بهمئی در نشست با مسئول سازمان تبلیغات بهمئی و انتخاب امام جماعت مسکن مهر شهرستان بهمئی گفت: نماز جماعت حکم و دستور خدای متعال است و یکی از ارزشمندترین عبادات برای تقرب الهی است خدای متعال عالم هستی و این منظومه شمسی و این کرات آسمانی و این زمین با این همه وسعت و این همه نعمت را برای انسان خلق کرد و هدف این است که انسان تربیت شود یکی از مکان‌های تربیتی مسجد است کارکردهای فراوانی دارد.

وی افزود: همگان باید کمک کنند تا بتوانیم مساجد را به عنوان مسجد تراز اسلام احیا بکنیم یکی از مهمترین عواملی که انسان را تی‌ها و انحراف‌ها نجات می‌دهد و انسان را تربیت می‌کند و در واقع یک کارخانه انسان سازی است نماز است.

صلواتی خاطرنشان کرد: خدای متعال از  ما می‌خواهد که نماز را به جماعت برگزار کنیم، در این محله مسکن مهر  ظرفیت‌های  فراوانی برای فعال شدن مسجد وجود دارد.

وی با بیان اینکه رکن مسجد امام جماعت مسجد است ادامه داد: از امروز این مسئولیت را حجت الاسلام زندی که از شهر مقدس قم بوده و روحانی فاضل و مسئولیت در حوزه نمایندگی ولی فقیه سپاه شهرستان دارند را پذیرفتند.

وی ادامه داد: از دیگر ارکان مسجد کانون فرهنگی و هنری مسجد است که امیدواریم مدیرکل  ارشاد اسلامی استان با تدابیری که دارد تحولی در این نهاد به وجود بیاورند تا به معنای حقیقی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فعال شوند.

این مسئول افزود: از دیگر ارکان مسجد پایگاه  مقاومت بسیج و هیئت مذهبی است که باید این مجموعه‌ها با وحدت و همدلی و همفکری و همکاری بتوانند مسجد را فعال کنند و برای انقلاب و نظام اسلامی و ولایت و امام عصر نیرو تربیت کنند و کارسازی کرده و مسئولان شهرستان بالاخص مسئولان فرهنگی هم باید نسبت به برطرف کردن مشکلات و نواقصات مختلف این مسجد و دیگر مساجد همراهی و همکاری کنند.

 صلواتی ادامه داد: توقع از شورای اسلامی شهر و شهردار این است که به این مهم در این محله از شهر توجه بیشتری داشته باشند حقیقت امر این است که امورات دین باید به وسیله مردم اداره شود و به اصطلاح مردمی باشد انتظار است مردم این محله به صورت جهادی پای کار مسجد بیایند و هم با حضور خودشان خانواده‌ها و فرزندانشان زمینه رونق مسجد را فراهم کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1476305

مهمترین اخبار ایران و جهان: