نیوز سیتی!
17 شهریور 1402 - 14:44

مصوبات سفر وزرا در حادثه طزره دامغان اجرایی شود

امام جمعه سمنان با اشاره به سفر سه وزیر کار، صمت و کشور به دامغان در پی بروز حادثه انفجار معدن طزره دامغان گفت: مسؤولان استان سمنان پیگیر اجرای مصوبات و وعده‌های داده شده در این زمینه باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، امام جمعه سمنان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر اظهار کرد: به خانواده‌های داغدار ۶ کارگر جان‌باخته حادثه انفجار و ریزش تونل رزمجاه معدن زغال‌سنگ طزره دامغان تسلیت عرض می‌کنم.

وی با اشاره به حضور ارزشمند استاندار سمنان در همان ساعات اولیه و همچنین سه وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت و وزیر کشور در محل بروز این حادثه اظهار امیدواری کرد: مصوبات سفر این وزرا برای رسیدگی به مسائل معدن طزره دامغان و وضعیت کارگران اجرایی شود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان خطاب به مسؤولان این استان تأکید کرد: مصوبات و وعده‌های داده شده در زمینه این موضوع تا اجرایی شدن آن‌ها پیگیری شود.

مطیعی به راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: این حماسه عظیم حسینی که به‌صورت خودجوش همه ساله باشکوه‌تر از سال‌های قبل آن برگزار می‌شود، ستودنی است.

وی با اشاره به حضور چهار میلیون ایرانی در راهپیمایی اربعین حسینی در کربلا گفت: این حرکت عظیم زمینه‌ساز ظهور امام زمان (عج) است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با تأکید بر توجه جامعه جهانی به فعالیت‌های آمریکا در زمینه ساخت سلاح هسته‌ای اظهار کرد: تصمیم آمریکا مبنی بر در اختیار قرار دادن تانک‌هایی با گلوله اورانیوم ضعیف شده به اوکراین مصداق بارز ظلم به بشریت است؛ چراکه اورانیوم ضعیف شده سلامت بشر را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد و یک تهدید بزرگ محسوب می‌شود.

مطیعی با تأکید بر اینکه لازم است سازمان‌های بین‌المللی در برابر این جنایت بشری آمریکا واکنش جدی و قاطعی نشان دهند، تصریح کرد: این در حالی است که این سازمان‌ها تنها ابراز نگرانی از این موضوع کردند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۱۷ شهریورماه اظهار کرد: بازخوانی و بازگویی تاریخ انقلاب اسلامی به‌ویژه برای نسل جوان امروزی امری مهم و ضروری است.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1489993

مهمترین اخبار ایران و جهان: