نیوز سیتی!
01 شهریور 1402 - 12:03

نوزدهمین جدال ایران و پاکستان؛ کار راحت مقابل تیم بازنده

تیم ملی والیبال ایران برای نوزدهمین بار به مصاف پاکستان خواهد رفت و تنها یک بار در طول تاریخ مغلوب حریف شده و در ۱۷ دیدار دیگر پیروز میدان بوده و در صورت کسب هجدهمین برد برابر این تیم مستقیم

به گزارش خبرگزاری مهر، بیست‌ودومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا به میزبانی ارومیه از روز شنبه ۲۸ مرداد آغاز شده است. شاگردان عطایی در مرحله گروهی مسابقات مقابل تیم‌های هنگ‌کنگ و عراق به میدان رفتند که با پیروزی برابر هر دو تیم به مرحله حذفی این مسابقات راه پیدا کردند.

تیم ملی والیبال ایران در حالی سومین مسابقه خود در رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا ۲۰۲۳ را امروز (چهارشنبه یکم شهریور) ساعت ۱۹:۱۵ برابر پاکستان تجربه خواهد کرد که این دیدار نوزدهمین رقابت دو تیم در طول تاریخ محسوب می‌شود و در ۱۸ دیدار قبلی، ایران تنها یک شکست را تجربه کرده و در ۱۷ مسابقه دیگر پیروز میدان بوده است.

جالب آنکه تنها شکست ایران مقابل پاکستان به قهرمانی آسیا آن هم در سال ۱۹۹۱ در استرالیا بازمی‌گردد که در ضعیف‌ترین حضور تیم ملی با نتیجه ۳ بر ۲ رقم خورد. بجز این شکست تیم ملی هیچ گاه مقابل پاکستان شکست نخورد و از سال ۲۰۰۹ تاکنون هیچ ستی به پاکستان نداده است. ۹ مسابقه از ۱۸ دیدار دو تیم در قهرمانی آسیا بوده و سه بازی آخر دو تیم در این رقابت‌ها ۳ بر صفر پایان یافته و از لحاظ آماری ایران کاملاً برتر از حریف است. تیم ملی والیبال پاکستان در نخستین دیدار خود در این دوره از رقابت‌ها برابر تیم ملی بنگلادش سه به صفر به پیروزی رسید و در دومین مسابقه مقابل تیم ملی کره سه بر دو نتیجه را واگذار کرد و به عنوان تیم دوم گروه f جواز حضور در مرحله نخست حذفی را کسب کرد.

نوزدهمین جدال ایران و پاکستان؛ کار راحت مقابل تیم بازنده

تیم ملی والیبال ایران در صورت پیروزی مقابل پاکستان با امتیاز میزبانی و نایب قهرمانی دوره قبل، مستقیماً به مرحله نیمه نهایی صعود خواهد کرد. در مرحله نیمه نهایی حریف ایران یکی از ۴ تیم کره جنوبی، اندونزی، چین و هند خواهد بود. در مرحله اول حذفی تیم والیبال کره جنوبی مقابل اندونزی به میدان می‌رود و چین و هند هم رودرروی هم قرار خواهند گرفت. برنده این ۲ بازی با هم بازی خواهند کرد و تیم پیروز حریف ایران در مرحله نیمه نهایی خواهد شد. دو تیم قبل از آغاز جام ۲۲ در دیداری تدارکاتی در ارومیه به مصاف هم رفتند که در پایان نتیجه ۳ بر یک به سود ملی‌پوشان رقم خورد.

تاریخچه دیدارهای ایران با پاکستان از آغاز تاکنون به قرار زیر است:


۱۹۷۰ (بازی‌های آسیایی): ایران (۳) – (یک)
۱۹۷۴ (بازی‌های آسیایی): ایران (۳) – پاکستان (صفر)
۱۹۹۱ (قهرمانی آسیا): ایران (۲) – پاکستان (۳)
۱۹۹۱ (قهرمانی آسیا): ایران (۳) – پاکستان (۲)
۱۹۹۴ (بازی‌های آسیایی): ایران (۳) – پاکستان (۲)
۱۹۹۴ (بازی‌های آسیایی): ایران (۳) – پاکستان (۲)
۱۹۹۴ (بازی‌های آسیایی): ایران (۳) – پاکستان (صفر)
۱۹۹۵ (قهرمانی آسیا): ایران (۳) – پاکستان (۲)
۱۹۹۷ (قهرمانی آسیا): ایران (۳) – پاکستان (یک)
۱۹۹۹ (قهرمانی آسیا): ایران (۳) – پاکستان (یک)
۲۰۰۵ (بازی‌های همبستگی اسلامی): ایران (۳) – پاکستان (یک)
۲۰۰۷ (قهرمانی آسیا): ایران (۳) – پاکستان (یک)
۲۰۰۹ (انتخابی قهرمانی جهان): ایران (۳) – پاکستان (صفر)
۲۰۱۱ (قهرمانی آسیا): ایران (۳) – پاکستان (صفر)
۲۰۱۳ (انتخابی قهرمانی جهان): ایران (۳) – پاکستان (صفر)
۲۰۱۷ (قهرمانی آسیا): ایران (۳) – پاکستان (صفر)
۲۰۱۸ (بازی‌های آسیایی): ایران (۳) – پاکستان (صفر)
۲۰۲۱ (قهرمانی آسیا): ایران (۳) – پاکستان (صفر)

منبع: مهر
شناسه خبر: 1463593

مهمترین اخبار ایران و جهان: