نیوز سیتی!
08 مهر 1402 - 17:02

رویداد هنری«سرو قامتان»در زنجان برگزار شد

رویداد هنری «سرو قامتان» به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان زنجان با حضور هنرمندان و در راستای پاسداشت یاد و خاطره شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رویداد هنری«سرو قامتان» همزمان با آئین گلباران، غبارروبی و ادای احترام به مقام شامخ شهدای دفاع مقدس و با حضور ابوالفضل رفیعی؛ معاون سیاسی امنیتی استانداری و ابوالفضل طهماسبی؛ جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان؛ جمعی از مدیران کل استان و مردم شهید پرور زنجان و هنرمندان رشته‌ هنرهای تجسمی در محل گلزار شهدای پایین استان برگزار شد. 

در این رویداد هنری ۱۸ نفر از هنرمندان رشته هنرهای تجسمی استان حضور داشتند که توانستند ۱۵ اثر پوستر در ابعاد 70*100 و یک اثر نقاشی فاخر با تکنیک ترکیب مواد بر روی بوم در ابعاد 40/2* 120 همسو با موضوعات هفته دفاع‌مقدس را خلق کنند. 
اثر نقاشی که توسط هاجر قدک‌ساز از هنرمندان تجسمی استان به همراه هنرجویان‌شان خلق شده بود برگرفته از المان‌هایی همچون غواصان دریادل، پیشرفت و آبادانی و پرچم برافراشته شده جمهوری اسلامی ایران بود که به نقش تأثیرگذار شهدا و رزمندگان غواص استان در برفرازی و سربلندی پرچم و نام ایران در سطح جهانی اشاره داشته است. 
بخش دیگر از این رویداد هنری به برپایی نمایشگاه از آثار نقاشی و گرافیک اختصاص داشت که آثار خلق شده با مضمون دفاع مقدس در معرض بازدید عموم قرار گرفت. 
زهرا علمی‌فرد، میثم یعقوبی، فرهاد کریمی، محیا محبی، آیدا افشاری، زهرا محمدی، رقیه هاشملو، فاطمه پیری، زهرا شریفی، علیرضا محمدیان، امیرحسین مهرگینی، نسترن امینی، لیلا محمدی، فاطمه رستمخانی و نهال سهرابی از جمله هنرمندان بودند که در رویداد هنری «سرو قامتان» حضور داشتند.

پایان پیام/2308

منبع: فارس
شناسه خبر: 1520593

مهمترین اخبار ایران و جهان: