نیوز سیتی!
26 شهریور 1402 - 10:39

احضار سفیر قرقیزستان به وزارت امور خارجه تاجیکستان

سفیر قرقیزستان در دوشنبه در پی اظهارات یک مقام بلند پایه این کشور در مورد مسائل مرزی به وزارت امور خارجه تاجیکستان احضار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «ارلان ابدیلدایف» سفیر قرقیزستان در دوشنبه به وزارت امور خارجه تاجیکستان احضار شد.

در محل وزارت امور خارجه تاجیکستان از اظهارات اخیر یک مقام بلندپایه طرف قرقیزی در مورد مسائل مرزی ابراز نگرانی و تاکید شده است که چنین اظهاراتی می‌تواند به پیشرفت روند مذاکرات در مورد تحدید حدود و تعیین مرز دو کشور و اعتماد متقابل آسیب جدی وارد کند.

شایان ذکر است که 15 سپتامبر «قمچی‌بیک تاشی‌اف»، معاون نخست وزیر، رئیس کمیته دولتی امنیت ملی قرقیزستان در اظهاراتی از طرف تاجیکی خواست تا از ادعاهای ارضی خود با این کشور دست بکشد. زیرا به ادعای وی قرقیزها اسناد جدید را پیدا کرده‌اند که بر اساس آن بسیاری از اراضی قرقیزستان به تاجیکستان منتقل شده است.

تاشی‌اف که ریاست بخش قرقیزی کمیسیون تحدید حدود و تعیین مرزی را بر عهده دارد در بخش دیگری با لحن تهدیدآمیز مدعی شده که قرقیزستان هم قدرت و هم توانایی بازگرداندن اراضی خود را که بنابر ادعای وی ده‌ها و حتی صدها سال پیش به تاجیکستان منتقل شده‌اند را دارد.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1501293

مهمترین اخبار ایران و جهان: