نیوز سیتی!
22 شهریور 1402 - 07:11

مراسم جاماندگان اربعین در مسیر ۵ هزار کیلومتری انجام شد

رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور، گفت: آیین باشکوه جاماندگان اربعین در سطح کشور با پیمایش ۵ هزار کیلومتر به انجام رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور، شامگاه سه شنبه، در مراسم اجتماع بزرگ عزاداران و دسته‌های عزاداری که در محل بلوار امامزاده حسن (ع) برگزار شد، با بیان اینکه سپاه کرجی‌ها سپاه امام حسن مجتبی (ع) است، گفت: حال و ارادت افراد به امام حسن مجتبی (ع) است.

وی در خصوص پیاده روی جاماندگان اربعین، بیان کرد: حدود ششصد شهر در کشور مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین را برگزار کردند.

قمی ادامه داد: مجموع کیلومتر‌ مسیرهای پیاده روی جاماندگان اربعین در کشور بالغ بر ۵ هزار کیلومتر شده است.

وی با اشاره به اینکه واقعیت کرج موکب‌ها و حضور افراد در پیاده روی است، افزود: در مسیر سیدالشهدا راهی است که به اصرار می‌رسد.

قمی اشاره‌ای به یک روایت کرد و گفت: به حقیقت وجودی امام حسن مجتبی (ع) باید توجه کرد و به بارگاه امام حسن مجتبی(ع) راه یافتن مسیری از ظاهر و باطن می‌خواهد.

وی با بیان اینکه امام حسن مجتبی(ع) بیشتر با فاطمه الزهرا سلام الله سنخیت دارد، ادامه داد: سیدالشهدا به امیرالمومنین سنخیت داشت، این‌ها فرق دارد و اهل معرفت باید عمیق‌تر بازگو کنند.

قمی با اشاره به اینکه محبت امام حسن مجتبی(ع) برای اهل باطن بودن آن است، تصریح کرد: اگر امام حسن مجتبی(ع) قریب، حرم ندارد و در تاریخ شهادت آن تردید است اما اسطوره رشادت و شجاعت است.

وی با بیان اینکه خود امام حسین (ع) امام حسنی است، افزود: یکی از اصرار غربت امام حسن مجتبی(ع) این است که هنگامی که از امام حسن مجتبی(ع) می‌گوییم روضه سیدالشهدا شروع می‌شود.

قمی افزود: انشالله شهر به باطن، معنا و عظمت امام حسن مجتبی(ع) راه پیدا کند و شعرا مسیر اتصال روحی به امام حسن مجتبی(ع) را فراهم کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1497493

مهمترین اخبار ایران و جهان: