نیوز سیتی!
04 اردیبهشت 1402 - 13:30

همه‌پرسی محور دیدار مقامات سازمان امنیت و همکاری اروپا با «میرضیایف»

رئیس جمهور ازبکستان و رئیس گروه ناظران دفتر نهادهای دموکراسی و حقوق بشر سازمان امنیت و همکاری اروپا در دیداری در شهر «تاشکند» تمهیدات و برگزاری همه‌پرسی اصلاح قانون اساسی ازبکستان را بررسی کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان و «آلبرت جانسون» رئیس گروه ناظران دفتر نهادهای دموکراسی و حقوق بشر سازمان امنیت و همکاری اروپا در دیداری در شهر «تاشکند» مسایل تمهیدات و برگزاری همه‌پرسی اصلاح قانون اساسی ازبکستان را بررسی کردند.

رئیس جمهور ازبکستان در این دیدار بر روابط پرثمر، دیالوگ باز و موثر با سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکید کرد.

گفتنی است، در سال گذشته میلادی «زبیگنیو رائو» دبیرکل سازمان امنیت و همکاری اروپا و وزیر امور خارجه لهستان، «هلگا اشمید» دبیرکل سازمان امنیت و همکاری اروپا، «کایرات عبدالرحمان‌اف» کمیسر عالی سازمان امنیت و همکاری اروپا در امور اقلیت‌ها به ازبکستان سفر کردند.

کارشناسان دفتر در نوسازی نظام ملی انتخابات از جمله تنظیم قانون انتخابات ازبکستان مشارکت داشتند.

توصیه‌های مبتنی بر نتایج مأموریت ناظران دفتر نهادهای دموکراسی و حقوق بشر سازمان امنیت و همکاری اروپا در انتخابات ملی که در سال‌های 2016، 2019 و 2021 میلادی در ازبکستان برگزار شد، در نظر گرفته شد.

در این دیدار در مورد ابعاد مختلف برگزاری همه‌پرسی مطابق با استانداردهای بالای بین المللی تبادل نظر شد.

جانسون از روند تعمیق بیش از پیش اصلاحات دموکراتیک در ازبکستان جدید که در قانون اساسی به روز شده این کشور منعکس شده است، حمایت کرد.

ازبکستان از سال 1992 میلادی عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا است. در ماه ژوئیه سال 2006 میلادی دولت ازبکستان و سازمان امنیت و همکاری اروپا در مورد تاسیس سمت هماهنگ‌کننده طرح‌های سازمان امنیت و همکاری اروپا در ازبکستان یادداشت تفاهمی امضا کردند.

در حال حاضر در ازبکستان طرح‌های سازمان امنیت و همکاری اروپا اجرا می‌شود. ازبکستان با سازمان امنیت و همکاری اروپا در زمینه‌های تحکیم امنیت و ثبات منطقه‌ای، رشد نهادهای جامعه مدنی، گسترش همکاری‌های اقتصادی و انسانی بین‌المللی، محیط زیست همکاری می‌کند.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1167093

مهمترین اخبار ایران و جهان: