نیوز سیتی!
10 اردیبهشت 1402 - 08:23

تصمیم‌گیری در مورد دستمزد کارگران قانونی انجام شد/ نگران تعدیل نیرو نیستیم

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: تصمیم‌گیری در مورد حداقل دستمزد کارگران با اخذ نظر نمایندگان کارگران و کارفرمایان و تایید آن‌ها اتخاذ شده، لذا این تصمیم طبق قانون و تابع مقررات است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، طیب جعفری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تصمیم‌گیری سالانه در مورد حداقل دستمزد کارگران به صورت سه جانبه اتخاذ شده است، اظهار کرد: این تصمیم در شورای عالی کار که متشکل از نمایندگان کارگران، نمایندگان کارفرمایان و همچنین دولت که زمینه تفاهم و توافق این دو تشکل را فراهم کرده، اتخاذ می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان تاکید کرد: تصمیم‌گیری در مورد حداقل دستمزد کارگران با اخذ نظر نمایندگان کارگران و کارفرمایان و تایید آن‌ها اتخاذ  شده، لذا این تصمیم طبق قانون و تابع مقررات است.

وی به نقدهای موجود در مورد مصوبه موجود در مورد دستمزد کارگران اشاره و تصریح کرد: این نقدها قابلیت بررسی است، ولی باید در نظر گرفت که مرجع تصمیم‌گیری در این مورد استان نیست که ما بتوانیم به آن وارد شویم، لکن این نقدها به مسؤولان منعکس می‌شود.

جعفری به مطالب مطرح شده در مورد اینکه افزایش دستمزدها موحب تعدیل نیرو توسط کارفرمایان می‌شود اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه این قشر هم از تلاشگران عرصه تولید هستند حتما شرایط کارگران را درک می‌کنند چرا که این کارفرمایان از همین سطح تولید تبدیل به کارفرما شده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان تاکید کرد: نگرانی از بابت تعدیل نیرو نداریم چرا که مطمئن هستیم کارفرمایان تدابیر لازم برای تامین و پرداخت افزایش دستمزد را پیش‌بینی و نسبت به بهبود شرایط کارگران هم اقدام خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در این موارد همواره باید نیمه پر لیوان را دید، تصریح کرد: در این مورد امید داریم که تفاهم‌های ثانویه بین کارگران و کارفرمایان، منجر به بهبود اوضاع کارگران در واحدهای تولیدی استان خواهد شد.

جعفری در پاسخ به سوالی در مورد افزایش آمار مقرری بگیران (بیمه بیکاری) در استان گفت: عامل افزایش بیمه بیکاری را نمی‌توان به افزایش دستمزد مربوط کرد چرا که رصد واحدهای تولید در اوایل سال گذشته نشان می‌داد که با وجود افزایش بالای 50 درصدی حقوق و دستمزد، تعدیل نیرویی در آن مقطع تجربه نشد و از این بابت مشکلی نبود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان تاکید کرد: تعدیل نیرو عوامل دیگری از جمله تکانه‌هایی که واحدهای تولیدی به هر دلیلی در آن گرفتار می‌شوند هم دارند و بیمه بیکاری هم برای همین مواقع پیش‌بینی شده است کما اینکه این مشکل برای یک واحد تولیدی روی داد و برای نیروهای آن بیمه بیکاری برقرار شد و بعد از مدتی هم خیلی از این نیروها، در واحدهای دیگر مشغول به کار شدند.

وی تاکید کرد: برقراری بیمه بیکاری در مواردی که تعطیلی واحد تولیدی خارج از اختیار کارگر و کارفرما است قانونی است که پوشش داده می‌شود و در کنار آن تلاش می‌شود که کارگر مشغول به کار بشود.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1177105

مهمترین اخبار ایران و جهان: